کاربرد اینترنت اشیا در صنعت گردشگری

اینترنت اشیا درصنعت گردشگری

اینترنت اشیا در این حوزه بر معقوله های مدیریت اتاق ها و امکانات هتل، غذا، یکپارچه سازی امکانات هتل و سرویس هی حمل ونقل و…  می پردازد. اینترنت اشیا در فرودگاه و فضاهای حمل و نقل بسیار کاربردی و باعث سهولت امور می گردد به شکلی که مسافران می توانند برای رفتن به ترمینال و یا گرفتن ماشین و راهنمایی های سفر از این سیستم استفاده نمایند. به منظور راحتی مسافرین برای یافتن مسیر ها به وسیله ی لامپ ها و سنسورهایی می توان مسیر ها را مشخص کرد تا مسافران راه خود را بیابند. برای مثال اخیرا سیستمی جهانی مبتنی بر اینترنت اشیا ایجاد شده که در آن مسافران میتوانند، مسیر حرکت بارهای خود را مشاهده کرده و در آخر بار خود را تحویل بگیرند. این یک سیستم ردیابی به وسیله سنسورهای اینترنت اشیا می باشد.در ادامه به چندی از کاربرد های اینترنت اشیا در این حوزه پرداخته میشود.

تجربه در پرواز

با استفاده از IoT، سنسورهایی در داخل صندلی‌های هواپیما تعبیه می‌شوند که می‌توانند میزان اضطراب، ضربان قلب، دمای بدن، میزان هیدراتاسیون و … مسافران را اندازه گیری کنند، و این امکان را فراهم میاورد تا پرسنل کابین آسایش و امنیت را برای مسافران فراهم آورند.

عملیات تسهیلاتی

IOT در تسهیل عملیات روزمره فرودگاه ها مؤثر خواهند بود تا مسافران به راحتی بتوانند از طریق تلفن‌های هوشمند خود چمدان‌های خود را پیدا کنند. حتی چمدان‌ها می‌توانند مسافران را مکان یابی کنند و سیگنال‌های خود را با حس کردن نزدیکترین چرخ‌ها به آنها ارسال کنند. با قرار دادن برچسب‌های RFID به چمدان، مسافران قادر خواهند بود موقعیت مکانی واقعی خود را در امنیت کامل بیابند. سنسور متصل به چمدان‌ها برای مسافران که چمدان خود را از دست داده‌اند، اجازه می‌دهد خطوط هوایی مکان یابی شده و چمدان‌های گم شده به سرعت پیدا شود.

اینترنت اشیا درصنعت گردشگری

شخصی سازی

با استفاده از تکنولوژی IoT به کمک تبلت‌هایی که در داخل اتاق‌های هتل تعبیه می‌شود مشتریان قادر خواهند بود تا با توجه به نیازهای خود، مانند تنظیم دمای اتاق، کنترل تلویزیون، آسانسورها و بخاری‌ها، روشن و خاموش کردن لامپ، برنامه ریزی بیدار شدن از خواب، و غیره را تنظیم کنند.که این امر باعث می‌شود که مشتریان فکر کنند در مکانی شبیه خانه خودشان حضور دارند.

اطلاعات در زمان واقعی

اپلیکیشن‌های IoT به مسافران کمک می‌کند تا با دستگاه‌های مختلف ارتباط برقرار کنند. اگر شما نیاز به تغییر پرواز و یا پروازهای مرتبط دارید، اعلان‌ها در زمان واقعی در وضعیت پرواز در دسترس خواهد بود. شما همچنین می‌توانید مسیرهای گیت فرودگاهی، دستورالعمل‌های مربوط به نحوه‌ی پرواز و اطلاعات مربوط به بررسی‌های امنیتی را دریافت کنید.

اینترنت اشیا درصنعت گردشگری

خدمات به مشتری

IOT به مشتریان در جهت دسترسی به اطلاعات کمک می‌کند. آگاهی از نیازهای مشتریان و نارضایتی‌ها می‌تواند برای ارائه خدمات بهتر مؤثر باشد تا بتوان بر مشکلات فائق آمد.  در کسب و کارهای مربوط به گردشگری می‌توان مشتریان را مشغول و سرگرم نمود. خطوط هوایی به راحتی قادرند تعیین کنند که آیا نیازهای ویژه مشتریان در آخرین باری که سفر کرده‌اند برآورده شده است یا نه تا بتوانند در خدمات خود در سری‌های بعدی بهبود دهند.

خودکار سازی

IOT عملیات تجاری گردشگری و هتل را خودکار سازی می‌کند. هتل‌ها می‌توانند زنجیره‌های عرضه را از طریق سنسورها در کالاهای حمل شده به راحتی ردیابی کنند. هتل‌ها و خطوط هوایی حتی می‌توانند مکانیزم‌های امنیتی در دفاتر و سازه‌ها را به راحتی و با مدیریت متمرکز دوربین‌های فعال با IoT و سنسورهای گوشی‌های هوشمند پیاده سازی کنند.

اینترنت اشیا درصنعت گردشگری

تجربه گردشگر

گردشگران در سفر خود به شهر، به راحتی می‌توانند اطلاعات را در مورد هر چیزی که نیاز دارند از گوشی‌های هوشمند پیدا کنند. سنسورها در همه جای شهر از سقف اتوبوس‌ها تا پارک‌ها و باغ‌ها و پارکینگ‌ها تعبیه شده تا اطلاعات مربوط به عادات مسافران و واکنش‌های آنها نسبت به جاذبه‌های مختلف را جمع آوری کند و به تعیین الگوها و بهینه سازی تجربه گردشگران بپردازد.

تعمیر و نگهداری

سنسورهای موتورهای جت و قطعات هواپیما قادر به ارائه اطلاعات در زمان واقعی به کارکنان برای تعمیر و نگهداری قطعات و سیستم‌های هواپیما و زمانی که اقلام نیاز به جایگزینی دارند می‌باشد.اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا قادر به بهبود هزینه سوخت کلی و مصرف آن با در نظر گرفتن قیمت انرژی خواهند بود. آنها دستورالعمل‌هایی در مورد زمان و مکان برای سوخت گیری و چگونگی صرفه جویی در سوخت ارائه می‌دهد.