کاربرد اینترنت اشیا در جلوگیری از سیل

کاربرد اینترنت اشیا در جلوگیری از سیل

استفاده از سنسورهای اینترنت اشیا و اتصال آن ها به پلتفرم اینترنت اشیا در مناطق سیل خیز می‌تواند کار نظارت را آسان‌تر کند. از طرفی، استفاده از سنسورها علاوه بر دقت بالا و افزایش سرعت پاسخگویی، در بسیاری از شرایط از لحاظ هزینه هم بهینه است. سنسورها تغییر در پارامترهای محیطی، مثل حجم یا سطح آب، دمای محیط و آب، سرعت باد و آب را کنترل می‌کنند و بعد از هر بارندگی به میزان ۱ میلی‌متر یا بیشتر، اطلاعات بارش به مرکز کنترل ارسال می‌شود. اگر شدت بارندگی بیشتر از حد تعیین‌شده باشد، سیستم هشدار فعال می‌شود. در روزهایی بدون بارندگی هم، این سنسورها سیگنال‌هایی مبنی بر سالم و فعال بودن خود به مرکز کنترل ارسال می‌کنند که نشان‌دهنده کارکرد درست این ماژول‌ها است.

کاربرد اینترنت اشیا در جلوگیری از سیل

 مهم‌ترین بخش استفاده از این راهکار ذخیره و پردازش اطلاعات در پلتفرم اینترنت اشیا است. پردازش داده‌هایی که از سایت‌های محلی به پلتفرم اینترنت اشیا می‌رسد، برای پیش‌بینی روند بارش‌ها و جلوگیری از خسارات مالی و جانی، اطلاعات بسیار سودمندی فراهم می‌کند. حوادثی نظیر زلزله، سیل، طوفان، سونامی، رگبار و رعدوبرق با کمک اینترنت اشیا قابل پیش بینی و کنترل هستند. در صورتی که پارامترهای اندازه گیری شده توسط حسگرهای تفاوت زیادی با معیارهای استاندارد داشته باشد، آلارم های لازم صادر می شود پلتفرم اینترنت اشیا با استفاده از انواع حسگرهای محیطی به سنجش پارامترهای محیطی می پردازند. اینترنت اشیا با کمک سنسورهای محیطی میزان آب موجود در سدها و رودخانه ها را اندازه گیری می کند. سپس به کمک پلتفرم اینترنت اشیا هشدارهای لازم را به مراکز مدیریت بحران ارسال می کند.

کاربرد اینترنت اشیا در جلوگیری از سیل

استفاده کارآمد از داده های بزرگ و هوش مصنوعی در هشدار سیلاب برای رودخانه های کوچک و متوسط، توانایی پیش بینی سیل را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.از سنسورهای آب و سنسورهای باران برای پیش‌بینی سیل و هشدار به مقامات مربوطه و صدای زنگ فوری در روستاهای مجاور برای انتقال فوری اطلاعات در مورد سیل احتمالی با استفاده از پلتفرم اینترنت  اشیا استفاده می‌شود. سنسورهای آب برای اندازه گیری سطح آب در  مکان های مختلف قرار داده می شوند. در تشخیص شرایط سیلاب، پلتفرم اینترنت اشیا با استفاده از هوش مصنوعی که در آن قرار دارد مدت زمان وقوع سیل را در یک منطقه خاص پیش بینی می کند و به روستاها و مناطقی که ممکن است تحت تأثیر آن قرار گیرند، هشدار می دهد. همچنین مدت زمانی را که طول می کشد تا سیل به آنها برسد را محاسبه می کند و زمانی را در اختیار مردم قرار می دهد تا بتوانند بر اساس آن تخلیه شوند.

فهرست