اینترنت اشیا در پارکینگ هوشمند

سیستم اینترنت اشیا در پارکینگ هوشمند ، می تواند به یافتن مکان مناسب جهت پارک خودرو از راه دور و در زمان حال کمک کند.و تأثیر مثبتی بر سیستم رانندگی خواهد داشت.پلتفرم اینترنت اشیادر پارکینگ هوشمند به شناسایی و هشدار به رانندگان در مورد مناطق پارک ممنوع مانند ایستگاه های اتوبوس، مناطق بارگیری و تخلیه مسافران و مکان های پارک برای افراد معلول کمک می کند. این امر منجر به کاهش تعداد تخلفات ناشی از سهل انگاری می شود. فرض کنید یک راننده هنوز یک وسیله نقلیه را در یک منطقه پارک ممنوع پارک می کند. در این شرایط، پلتفرم اینترنت اشیا بلافاصله به بخش اجرایی در مورد متخلف اطلاع می دهد و احتمال جریمه موفقیت آمیز متخلف را افزایش می دهد.

در پارکینگ های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا ، سنسور های مغناطیسی و یا سخت افزار هایی نظیر آن در داخل پارکینگ نصب شده و به صورت لحظه ای وضعیت موجود در پارکینگ را برای پلتفرم مدیریت پارکینک ارسال می نمایند . سپس کاربر نهایی با استفاده از اپلیکیشن مورد نظر و یا سامانه تحت وب ، قبل از این که به سمت پارکینگ حرکت نماید ، فضاهای خالی موجود در پارکینگ را مشاهده نموده و نزدیک ترین فضای مناسب با خود را برای یک تاریخ و ساعت مشخص رزرو می نماید .

اینترنت اشیا در پارکینگ هوشمند

سیستم‌های پارکینگ هوشمند در بستر اینترنت اشیا متشکل از چند لایه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستند. اینترنت اشیا به عنوان بستری امن برای ارتباط بین این لایه‌ها عمل می‌کند.در راهکارهای پارکینگ هوشمند، سنسورهای مغناطیسی یا سخت‌افزارهای مشابه نظیر قفل‌های هوشمند، در محل نصب می‌شوند. و وضعیت پارکینگ را در هر لحظه به پلتفرم مدیریت پارکینگ ارسال می‌کنند.بطور کلی می توان گفت پلتفرم اینترنت اشیا در پارکینگ هوشمند وظیفه جمع‌آوری داده‌های سنسورها و قفل‌های پارکینگ را دارد. همچنین صحت‌سنجی اطلاعات و ارسال هشدار، پاسخ به درخواست‌های ارجاع شده و بطورکلی مغز متفکر سیستم است. به علاوه، قابلیت فراخوانی داده‌های مختلف از طریق وب سرویس و API را پشتیبانی می‌کند.

با اپلیکیشن پارکینگ هوشمند میتوان به مواردی مانند مجوز ورود و یا عدم ورود وسیله نقلیه به پارکینگ، ثبت تایم ورود و خروج خودرو و محاسبه مدت زمان حضور وسیله نقلیه در پارکینگ دسترسی داشت. کاربر میتواند از طریق اپلیکیشن موبایل حتی به صورت ریموت بر پارکینگ نظارت کرده و در صورت لزوم درب پارکینگ را برای خودرو باز کند که در نتیجه امنیت را برای خودروها ایجاد می کنند.

فهرست