اینترنت اشیا (IoT) در بانکداری نوین

اینترنت اشیا در بانکداری نوین

اینترنت اشیا (IoT) در بانکداری نوین سهم ویژه ای دارد و از جمله این خدمات بانکی استفاده از دستگاه های متصل است که به مشتریان بانک اجازه دهد تا عادت های مالی خود را تغییر داده و مشکل از هزینه بیش از حد جلوگیری کند. Interact IoT یکی از اولین بانک های اینترنت اشیا استفاده از پوشیدنی های شوک را به عنوان مولفه ای از یک برنامه آموزشی برای کاربران آغاز کرد. هنگامی که کاربر محدودیت کارت اعتباری تعیین کرد ، پوشیدنی می تواند هزینه های مشتری را در طول روز ردیابی کند. با نزدیک شدن به حد ، هشدار داده می شود. اگر کاربر هشدار را نادیده بگیرد و هزینه های خود را ادامه دهد ، یک وسیله شوک توسط فرد پوشیدنی به مچ دست او ارسال می شود که به شما یادآوری می کند که همه چیز در مورد هزینه های خود و سقف روزانه را نادیده نگیرید.

اینترنت اشیا (IoT) در بانکداری نوین سهم ویژه ای دارد

اینترنت اشیا  از طرق مختلف بر خدمات مشتری بانکی تأثیر می گذارد،این بینش و تجربه فردی را به موقع برای مشتریان فراهم می کند. اتصال دستگاه ها به بازدید کننده این امکان را می دهد تا قرار ملاقات بگذارد و بتواند آن را در تلفن هوشمند خود بررسی کند. معنی این امر این است که مشتریان از زمان نوبت به ایستادن در پیشخوان ، به جای صبر در صف آگاه هستند.به فرض شما در بانکی بوده اید که برای شما یک نوبت صادر کرده اند که دارای یک شماره است که به سیستم در بانک اجازه می دهد تا بداند کدام باجه را باید بروید و چه موقع باید بروید. فقط باید بنشینید و منتظر بمانید تا با شما تماس بگیرند تا به پیشخوان بروید. این به شما اطمینان می دهد که مشتریان بانک تجربه بهتری پیدا کنند.

نه تنها این ، بلکه بانک بازدیدهای مشتری را در پایگاه داده خود ، خدماتی که هر زمان مراجعه به بانک می کنند و سوالاتی را که می پرسد ذخیره می کند. به عنوان مثال ، سیتی بانک با استفاده از چراغ های اینترنت اشیا یک سیستم مبتنی بر بلوتوث را فعال می کند که به کاربران امکان دسترسی ۲۴ ساعته روزانه به دستگاه های خودپرداز را می دهد.

اینترنت اشیا در بانکداری دیجیتال

بانک ها می توانند با استفاده از فناوری اینترنت اشیا دامنه خدماتی را که به مشتریان خود ارائه می دهند را از خدمات سنتی ارتقا دهند. به عنوان مثال ، بانک ایالات متحده شروع به استفاده از ابتکارات اینترنت اشیا برای کمک به انگیزه مشتریان خود برای حفظ تناسب اندام کرد. با دستیابی به موفقیت کامل مشتریان ، پاداش و پاداش مالی به آنها تعلق می گیرد. این امر به تقویت رابطه قوی بین بانک و مشتریان کمک می کند. این باعث می شود مشتریان احساس کنند بانک به سلامتی آنها اهمیت می دهد.

فهرست