قفل هوشمند درب

قفل درب هوشمند با اینترنت اشیا

قفل هوشمند درب وسیله ای جهت حفاظت از درب ورودی ساختمان‌ها است که توسط فناوری‌های WiFi و بلوتوث به کاربران این اجازه را می‌دهد که با ارسال سیگنال‌های امن و کلیدهای دیجیتالی از طریق برنامه نصب شده بر روی گوشی‌های هوشمند، کامپیوتر و هر وسیله دیگر با امکان اتصال به WiFi و بلوتوث، قفل درب ورودی ساختمان را از راه دور کنترل و آن‌را باز و بسته نمایند.

قفل هوشمند درب علاوه بر افزایش میزان امنیت خانه‌ها و اماکن تجاری، آسایش و راحتی در رفت و آمد را نیز برای کاربران فراهم می‌آورد. به راحتی می‌توان از هر جای دنیا و هر زمان که نیاز بود درب را برای مراجعه کنندگان باز نمود.

همچنین توسط گوشی هوشمند می‌توان ورود و خروج افراد مختلف را کنترل و در صورت نیاز سطح دسترسی متفاوت و قابل برنامه‌ریزی برای افراد مختلف تعریف نمود. ثبت ورود و خروج نیز از دیگر ویژگی‌های قفل هوشمند می‌باشد که در صورت لزوم با مراجعه به تاریخ مورد نظر می‌توان از آن ها استفاده کرد.

قفل درب هوشمند با اینترنت اشیا

قفل هوشمند درب دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی می‌باشد که همین ویژگی‌ها آن را با قفل‌های قدیمی و مکانیکی متمایز می‌سازد. به‌عنوان مثال با استفاده از گوشی هوشمند و سایر روش‌های دسترسی از جمله رمز، کارت و اثر انگشت ، دیگر نیازی به استفاده از کلید مکانیکی نمی‌باشد.

علاوه بر آن تمام مشکلات ناشی از حضور نداشتن افراد در منزل مانند پشت درب ماندن اعضای خانواده و دوستان، احتمال باز بودن درب منزل و … با استفاده از ویژگی کنترل از راه دور این نوع قفل‌ها برای همیشه از بین می‌رود.

در اکثر هتل‌ها از قفل‌های کارتی دیجیتال استفاده شده است تا امنیت مسافران به حداکثر برسد.به وسیله این سیستم، درب ها فقط برای افراد خاصی باز می شود و تنها به آن ها اجازه ورود داده می شود.

فهرست