اپلیکیشن هایی که از هوش مصنوعی در برنامه خود استفاده میکنند

اپلیکیشن هایی که از هوش مصنوعی در برنامه خود استفاده میکنند

هوش ماشینی در تفکیک داده‌ها فوق‌العاده عمل می‌کند؛ به‌ویژه زمانی‌که داده‌هایی با حجم زیاد درباره‌ی موضوعی خاص، در اختیارش قرار بگیرد. این مشخصه برای تشخیص بیماری‌ها بسیار مفید و امیدوارکننده است.نتایج تصویربرداری پزشکی (رادیولوژی)، سوابق پزشکی بیمار، ژنتیک و… می‌توانند با هم تلفیق بشوند تا نتایج تشخیص بیماری بهبود پیدا کند. هم‌چنین ابزارهای AI می‌توانند روش‌های درمانی خاص رو به پزشکان پیشنهاد کنند که این توانایی به‌صورت عملی هم مورد استفاده قرار گرفته است.به‌علاوه محققان به کمک الگوریتم یادگیری عمیق، امکان پیش‌بینی ناراحتی‌های قلبی را آزمایش کرده اند و در این آزمایش به این نکته رسیده اند که یادگیری ماشینی بهتر از انسان می‌تواند آناتومی قلب رو بر اساس امواج فراصوت طبقه‌بندی کند،  این تکنولوژی در اروپا در موارد اورژانسی مربوط به حمله‌ی قلبی، مورد استفاده قرار گرفته است.در این بحث از اپلیکیشن ها و نرم افزار هایی یاد میشود که از اطلاعات اشخاص استفاده میکنند و به آن ها تحلیلی از سلامت فرد و منشا بیماری شان میدهند و از این اطلاعات میتواندد به یک Big Data برای هوش مصنوعی دست یابند. و همچنین از هوش مصنوعی برای تحلیل و ارائه مشاوره به کاربران بهره میبرد.

اپلیکیشن Headache Tracker – Migraine & Headache Log

با استفاده از  برنامه میگرن ، سردرد خود را ، تجزیه و تحلیل کنید و علائم سردرد و میگرن را کنترل کنید.چه استرس ، کافئین ، ورزش و هر دلیل دیگری باعث سردرد شما شده باشد، این برنامه به شما امکان می دهد تا با ارائه دهنده خدمات درمانی راحت تر ارتباط برقرار کرده و به آنها کمک کنید تا دریابند که چه چیزی در ریشه میگرن های عود کننده شما یا سردردهای خوشه ای وجود دارد.

 

اپلیکیشن My Pain Logs

این برنامه به شما امکان می دهد تا به سرعت و به راحتی یک سابقه دقیق از درد ، علائم پس از درد ، محرک ها ، داروها ، فعالیت ها و محل درد خود را نگه دارید.

 

اپلیکیشن Visual Dx

Visual Dx منبعی واحد برای پشتیبانی از تصمیم گیری بالینی است. توسط علائم ، نشانه ها و عوامل قابل جستجو بیمار ، سریعترین مسیر برای تشخیص بیماری را پیدا می کند. از Visual Dx برای تأیید یک تشخیص ، دسترسی به مراحل بعدی برای مدیریت و مراقبت و آموزش بیماران استفاده می شود. ابزار پشتیبانی و مرجع تصمیم گیری Visual Dx برای پزشکان شامل بیش از 3000 تشخیص و بیش از 41000 تصویر پزشکی است. Visual Dx ترکیبی از دانش پزشکی متخصص ، اصطلاحات استاندارد ، جستجوی هوشمند و بهترین تصاویر پزشکی برای ارائه پاسخ های مختصر و دقیق است. با استفاده از این برنامه ، یک دیفرانسیل خاص برای بیمار ساخته می شود و یا واکنش های منفی ناشی از دارو یافت می شود.

 

اپلیکیشن Manage My Pain

درد خود را ردیابی ، تحلیل و به اشتراک بگذارید.مدیریت درد من به شما و دیگران کمک می کند تا بهتر درک کنند که به یکدیگر چه می گذرد. این امر به هزاران نفر در شرایطی مانند فیبرومیالژیا ، میگرن ، آرتریت یا کمردرد کمک کرده است که علائم آن ها را بهتر بشناسند و شواهدی از درد آنها را برای پزشکان ، شرکت های بیمه یا سازمان های دولتی ارائه دهند.

مدیریت درد من به شما کمک می کند:

الگوهای بیماری را به دست آورید و نمودارها و نتایج  را توصیف کرده

عملکرد پزشکانتان را به خوبی ردیابی کنید، هرگونه دارویی را به پروفایل خود اضافه کنید و در صورتی که به مدیریت درد شما کمک می کند ، علامت گذاری کنید.

 

اپلیکیشن Skin Cancer Detector

از خال هایی که در مورد آنها کنجکاو هستید ، عکس بگیرید و این برنامه به شما می گوید که خال ها در معرض سرطان پوست هستند یا خیر و به صورت کلی سرطان پوست چیست؟ تمامی این موارد از طریق سیستم شناسایی اتوماتیک که به آن هزاران تصویر از تصاویر سرطانی و غیر سرطانی از خال ها آموزش داده شده است ، انجام می شود. این A.I.s دارای دقتی در حدود 80٪ است.

 

اپلیکیشن Migraine Buddy

به کاربران کمک می کند تا میگرن، علائم میگرن، داروهای میگرنی، فراوانی و طول مدت میگرن، شدت درد و محل سکونت، داروهای میگرن و عوامل دیگر شیوه زندگی را شناسایی و تشخیص دهند تا کاربران بتوانند وضعیت میگرن خود را مدیریت کنند.

 

اپلیکیشن Scanoma – mole check

اسکنوما خال های شما را بررسی می کند ، خطر سرطان پوست شما را محاسبه می کند با وجود قدرت بینایی در کامپیوتر و تخصص پزشکان دارای مجوز ، این برنامه به شما کمک می کند تا در مورد مسائل مربوط به پوست آگاهی داشته و از مشکلات نگران کننده پوست خود مطلع شوید. به سادگی تصویری از خال خود را بکشید و سپس آن را برای معاینه به پزشک ارسال کنید.همین طور با اسکنوما ، با الگوریتم هوش مصنوعی که از هزاران تصویر آموزش دیده است ، یک تشخیص رایگان دریافت کنید.

 

اپلیکیشن My Pain Diary

این اپ از محبوب ترین برنامه های ردیابی درد برای سیستم های اندروید و iOS است که نه تنها اطلاعات بیمار را ثبت میکند بلکه بین رویداد گزارش شده (حتی آب و هوا) و درد بیمار ارتباط برقرار کرده و دلیل را میابد و به درمان بیمار کمک میکند.بیماران مبتلا به درد مزمن میتوانند اطلاعات ثبت شده را با پزشک خود به اشتراک بگذارند و یا به صورت خصوصی برای خود حفظ کنند. همین امروز به بیش از 50،000 نفر بیمار مبتلا به درد مزمن که درد و علائم خود را با MyPainDiary کنترل کرده اند بپیوندید.

اپلیکیشن Skin Screener

طی سالهای اخیر میزان بروز سرطان پوست به طور مداوم در سراسر جهان افزایش یافته است. از نظر آماری ، احتمال ابتلا به سرطان پوست یکبار در طول زندگی حدود 20٪ است. تشخیص زودهنگام از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. هرچه زودتر سرطان پوست تشخیص داده شود ، احتمال بهبودی بیشتر خواهد بود. به همین دلیل است که گروه متخصصان پوست و مهندسین زیست پزشکی Skin Screener را ایجاد کرده اند ، روشی هوشمندانه برای تعیین خطر شخصی تغییر مناطق پوست با یک برنامه ، علاوه بر معاینات پوستی منظم.یک مطالعه بالینی در دانشگاه پزشکی گراتس (با استفاده از بیش از 1500 تصویر از بیماران واقعی) ثابت کرده است که Skin Screener دارای 95 درصد دقت قابل توجه در تشخیص سرطان پوست است.

Skin Screener یک برنامه کاربر پسند است ، که توسط تیمی از متخصصان پوست ، پزشکان و مهندسین پزشکی توسعه یافته و از نظر بالینی اثبات شده است. Skin Screener امکان ارزیابی سریع خطر سرطان پوست در مورد ضایعات پوستی (خال ، لکه های پوستی ، علائم تولد) را فراهم می کند.برای این منظور ، با دوربین گوشی هوشمند عکسی از ناحیه پوست تعیین شده گرفته می شود. سپس تصویر از طریق شبکه عصبی بالینی اثبات می شود. وضعیت خطر ابتلا به سرطان پوست با کد 3 رنگ آسان (کم خطر ، متوسط ، پر خطر) نشان داده می شود.

قبل از اسکن ، کاربران باید آزمایش دوربین را انجام دهند تا از دوربین در حال کار و کیفیت عکس خوب اطمینان حاصل کنند. اسکن طبق دستورالعمل استفاده انجام می شود.

 

اپلیکیشن Pain Diary – Catch My Pain

Catch My Pain یکی از شناخته شده ترین اپلیکیشن های درد است که دارای ویژگی های مفید بسیاری است. با استفاده از این برنامه، بیماران می توانند منطقه درد خود را روی عکسی که در اپ به آن ها نشان داده می شود (آناتومی بدن انسان) مشخص کنند. تمامی حالات خلق و خویی خود اعم از استرس، احساس خستگی و … ثبت کنند و با پزشک خود به اشتراک بگذارند و یا هم زمان به درخواست خود ویزیت شوند.