اینترنت اشیا در صنعت مرغداری

اینترنت اشیا در صنعت مرغداری

در مرغداری ها  برای حفظ سلامت مرغ ها و بهداشت سالن ها کنترل و مانیتورینگ دما و رطوبت سالن مرغداری به صورت دائمی امری حیاتی و حساس است. تغییرات پیش بینی نشده دما و رطوبت در این محیط ها می تواند ضررهایی سنگین و در بعضی مواقع جبران نشدنی وارد کند

وجود پلتفرم اینترنت اشیا برای کنترل و مانیتورینگ دما و رطوبت سالن مرغداری می تواند از خسارات احتمالی جلوگیری کرده و همچنین امکان دسترسی به شرایط محیطی مناسب نگهداری مرغ ها  را فراهم  آورد.و عملگر ها با توجه به شرایط محیطی و ضوابطی که از قبل به آن داده شده است عمل کنند. همچنین در فضا های خاص مانند سالن های پرورش ، ثبت و کنترل دما می تواند در بهینه کردن شرایط محیطی  برای مرغ ها نقش مهمی ایفا کند.

سامانه پایش هوشمند مرغداری ها نیز با کمک اینترنت اشیا مزایای بسیاری را برای مرغداران و ارگان های نظارتی ایجاد می نماید. مهمترین مزایای این سامانه به قرار ذیل است:

  • تخمین تعداد طیور در حال تولید
  • تخمین میانگین وزن طیور در حال تولید
  • محاسبه دقیق زمان جوجه ریزی و زمان عرضه طیور به بازار
  • افزایش بهره وری فضای مرغداری با استفاده از نرم افزار اختصاصی مرغدار
  • کاهش تلفات طیور در مرغداری ها
  • استاندارد سازی تجهیزات گرمایشی ، سرمایشی و کنترل مستمر آن ها
  • حفظ سلامت کارگران سالن ها با پایش متغیر های محیطی
اینترنت اشیا در صنعت مرغداری

هوش مصنوعی در مرغداری

مانند انسان ها ، حتی حیوانات نیز از کمبودهای غذایی رنج می برند. دستگاه های هوش مصنوعی می توانند به بهتر شدن رشد مرغ کمک کنند. ماشین آلات می توانند برای تمایز بین جوجه های سالم و آلوده آموزش ببینند. سیستم های هوش مصنوعی می توانند محیط یک سوله را کنترل کرده و شرایط را متناسب با آن تنظیم کنند. سیستم های هوش مصنوعی می توانند دقت باروری را در مرحله اولیه جوجه کشی تعیین کنند. هوش مصنوعی ابتدا می تواند با اسکن تخمک ها ، تخم های حاصلخیز را بیاموزد و سپس آن ها را الگوریتم هایی ایجاد می کند که می تواند دقت باروری را تعیین کند.