بسته‌بندی هوشمند مواد غذایی

بسته‌بندی هوشمند مواد غذایی با اینترنت اشیا

بسته‌بندی‌ هوشمند مواد غذایی تکنولوژی جدیدی است که جهت تسهیل تصمیم‌گیری برای دستیابی به بهبود کیفیت و سلامت غذا استفاده می‌شود.بسته‌بندی بهترین همراه غذاست که می‌توان برای ایجاد ارتباط و مشخص کردن غذا استفاده شود.  بسته‌بندی هوشمند مواد غذایی این قابلیت را دارد که به مصرف‌‍کننده هشدار دهد که یک محصول خاص رو به اتمام است. با این ترفند برندها می‌توانند انگیزه‌ای برای خرید مجدد در مصرف‌کننده ایجاد کرده و وفاداری مشتری به یک برند را تضمین کنند و اجازه ندهند رقبا راهشان را سد کرده و مشتریان را به سوی خود بکشانند.

بسته‌بندی هوشمند مواد غذایی با اینترنت اشیا

 به همین ترتیب برندها می‌توانند از این تکنولوژی بهره گرفته و نزدیک شدن تاریخ انقضای یک محصول را به مصرف‌‍کننده گوشزد کرده و او را نسبت به مصرف هر چه زودتر آن ترغیب کنند تا هدر رفت و پسماند غذایی به حداقل رسد. با پیشرفت تکنولوژی شاهد ظهور یخچال فریزرهای هوشمندی بوده‌ایم که می‌توانند عادت‌های خرید صاحب خود را تشخیص داده و با توجه به محتویات خود برای آن‌ها یک برنامه غذایی هفتگی ترتیب دهند. بسته‌بندی هوشمند می‌تواند تأثیر بسزایی در افزایش تعامل با یک برند داشته باشد و مشتریان را ترغیب کند دوباره به سراغ این برند رفته و محصولاتشان را بخرند. به لطف بسته‌بندی‌های هوشمند می‌توان از اعتبار و اصالت یک محصول آسوده خاطر شد. در بازارهای نوظهور امروزی مهم‌ترین دغدغه مصرف‌کنندگان سلامت و کیفیت مواد غذایی است و با وجود بسته‌بندی‌های هوشمند می‌توان نمونه اصل را از تقلبی باز شناخت.

بسته‌بندی هوشمند مواد غذایی با اینترنت اشیا

  ابزارهای بسته‌بندی هوشمند مواد غذایی

سنسورهای موجود در تجهیزات بسته‌بندی را می‌توان به گونه‌ای برنامه‌‌ریزی کرد تا تشخیص دهند کهSKUها از یک پردازنده در یک زمان مشخص چه انتظاری دارند. سپس سنسورها می‌توانند بررسی کنند که از بسته‌بندی صحیح برای محصولات مختلف استفاده می‌شود و در صورت وجود خطا سریعاً روند کار را متوقف می‌کنند. به طور سنتی، اگر یک اپراتور محصول نامناسبی را در بسته‌بندی اشتباه قرار دهد، ممکن است تا مدت‌ها بعد شناسایی نشود، در نتیجه محصول و بسته‌بندی اشتباه باید دور ریخته شود. در یک کارخانه مبتنی بر IOT، پارامترهای برچسب‌گذاری نیز از سرور بارگیری می‌شوند. به‌جای این که یک اپراتور به صورت دستی تاریخ، مهر زمان و کد کارخانه را وارد کند، می‌توان این اطلاعات را مستقیماً به تجهیزات متصل به اینترنت هدایت کرد. که باعث کاهش خطای اپراتور در کارخانه می‌شود و اپراتورها می‌توانند بر بررسی صحیح اجرای برچسب در رایانه متمرکز شوند.