تشخیص و درمان سرطان با اینترنت اشیا

تشخیص و درمان سرطان با اینترنت اشیا

سیستم های ردیابی بیماری اینترنت اشیا قادر به رمزگشایی نشانگرهای خطر ابتلا به سرطان و عمل به آن ها هستند. آن ها می توانند این کار را در شرایطی که خطر سرطان هنور کاملا جدی نشده و مبهم می باشد انجام دهند. چنین عملکرد پیشرفته از فناوری ها خصوصاً در مورد بیماری های مزمن و نادری همچون سرطان و کسانی که هنوز امید به زندگی دارند، بسیار مفید خواهد بود.

برای سرطان هایی مانند مزوتلیوما ، شناخت علائم در اسرع وقت برای شروع درمان بسیار حیاتی است. علائم اولیه این سرطان ممکن است به صورت سرفه یا ناراحتی در شکم یا قفسه سینه ظاهر شود. با کمک اینترنت اشیا و سیستم ردیابی فعالیت در طول درمان سرطان ، امکان جمع آوری انبوهی از داده ها از بیماران فراهم می شود که می تواند به بیماران امکان دهد که سریعاً تحت درمان قرار گیرند و در نتیجه طول عمر خود را طولانی کنند. هوش مصنوعی می تواند به معیارها و پیش بینی ها کمک کند در حالی که اینترنت اشیا از تولید و بینش داده های مبتنی بر حسگر استفاده می کند ، که به نوبه خود تحویل یک داروی ایمن و موثر را بهینه می کند.

تشخیص و درمان سرطان با اینترنت اشیا

تشخیص سرطان با تجزیه و تحلیل بوی دهان یکی از موارد استفاده از فناوری هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل ترکیبات شیمیایی بوی دهان است. نفس انسان دارای ترکیبت شیمیایی است که با حس بویایی نمی توان آن را تشخیص داد. اما دانشمندان بریتانیایی یک فناوری‌ مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه داده‌اند که قادر به تحلیل و تجزیه دقیق بوی دهان است. این فناوری از طریق سنسورهای مختلف بوی دهان بیمار را دریافت کرده و پس از بررسی ترکیب های شیمیایی آن یک نمودار سه‌بعدی ارائه می‌کند. برای مثال می‌توان از طریق این تکنولوژی ابتلا به بیماری را با تشخیص مولکول‌های تنفسی تشخیص دهد.