جالب ترین گجت های پزشکی

جالب ترین گجت های هوشمند

گجت CarePredict Tempo 

گجت CarePredict Tempoامکان ردیابی وضعیت جسمانی و حتی کنترل برخی از اقدامات سالمندان را فراهم می‌کند. این گجت در اصل یک مچ بند است و در مچ دست فرد سالمند متصل می‌شود. این گجت به صورت خیلی عجیب و جالب الگوهای حرکتی سالمندان در زندگی روزمره را ردیابی می‌کند و اطلاعاتی مثل مسیرهایی که آن ها در خانه طی کرده‌اند، میزان توقف آن ها در هر اتاق، مقدار خوابی که داشته‌اند و خیلی اطلاعات دیگر را زیر ذره بین قرار می‌دهد. مجموعه این اطلاعات پس از جمع‌آوری مورد آنالیز قرار می‌گیرند و در شرایط خاص پیش از وقوع هرگونه حادثه به اعضای خانواده یا پرستار سالمند هشدار می‌دهد.

گجت The Lumo Lift 

نشستن صحیح در حین کار کردن با کامپیوتر و غیره یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد، در غیر این صورت ممکن است به ستون فقرات و خیلی از اعضای دیگر بدن صدمات و فشارهای جبران ناپذیری وارد شود.  گجت The Lumo Lift می‌تواند نقش یک یادآور برای نشستن صحیح را ایفاء کند. این گجت مثل یک سنجاق کوچک است که کافیست بر روی لباس شما وصل شود. بدین ترتیب وضعیت ایستادن و نشستن شما را ردیابی می‌کند و هر زمان که به صورت صحیح ننشسته باشید، با ویبره یا هشدار لرزشی به شما اطلاع رسانی می‌کند که وضعیت خود را تغییر دهید. ضمنا این گجت قابلیت سینک شدن با گوشی را هم دارد و می‌تواند در پایان روز مجموع ساعاتی که در حالت صحیح ایستاده یا نشسته بودید را در مقابل با مجموع ساعاتی که در حالت ناصحیح قرار داشتید، نمایش دهد.

جالب ترین گجت های پزشکی با اینترنت اشیا

دستبند هوشمند Amazon Halo

دستبند هوشمند Amazon Halo که با تمرکز بر سلامت افراد تولید شده است، بدون صفحه نمایش بوده و معیارهای مهم سلامتی افراد را ردیابی می‌کند. این محصول همانند دیگر گجت‌های مشابه، الگوی خواب و فعالیت ورزشی افراد را کنترل می‌کند. کاربران با استفاده از اپلیکیشن Halo می‌توانند ترکیبات بدن خود را از طریق یک عکس ساده اندازه‌گیری کنند. علاوه بر این برنامه Halo قادر است تن صدا را بسنجد و حال روحی فرد را هنگام صحبت کردن او تشخیص دهد.

جالب ترین گجت های پزشکی با اینترنت اشیا

ماسک هوشمند

این ماسک احتمالاً ابتلاء به کووید ۱۹ را هشدار می‌دهد، این گجت پوشیدنی دارای حسگر زیستی است که می‌تواند تمام فعالیت‌های یک آزمایشگاه را انجام دهد و همزمان به اندازه‌ای کوچک است که داخل یک ماسک قرار گیرد.

کاربران باید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه داخل ماسک نفس بکشند، دکمه‌ای روی حسگر را فشار دهند و سپس در ۹۰ دقیقه یا بیشتر نتیجه تست کووید ۱۹ آنها روی یک نوار خوانشی (مانند تست بارداری) مشخص می‌شود.

محققان برای ساخت حسگر، ماشین مولکولی را استخراج و فریز کردند. این ماشین مولکولی با استفاده از سلول‌ها مواد ژنتیکی مانند دی ان ای و آر ان ای را شناسایی می‌کند. این اطلاعات به عنوان اثر انگشت ویروس عمل می‌کنند و درنتیجه سیستم آن را شناسایی می‌کند.

حسگر این گجت پوشیدنی با فشار دکمه‌ای فعال می‌شود که مقدار اندکی آب برای تجدید رطوبت اجزای فریز شده، آزاد می‌کند.

با استفاده از همین فناوری می‌توان پاتوژن های دیگر مانند آنفلوانزا را ردیابی کرد. علاوه بر آن سیستم تشخیص را می‌توان به طور مستقیم با پارچه مرتبط کرد.

فهرست