سرویس ابری چیست؟

سرویس ابری چیست؟

سیستم های ابری ابزاری هستند که هیچوقت از بین نمی روند. این سیستم برای بازیابی اطلاعات در همه جای کره ی زمین چند نسخه پشتیبان میگیرد و به این شکل می توانید اطلاعات خود را در هر زمان و هر مکانی در اختیار داشته باشید.با استفاده از این سیستم دیگر شما فضایی از دستگاه خود را برای ذخیره اطلاعات خود اشغال نمی کنید. سیستم ابری به شما کمک می کند تا در فضا و هزینه اینترنت بیشتر صرفه جویی کنید.

در اصل رایانش ابری به این معنا است که یک نرم افزار، داده های آن و همینطور پردازش های مربوط به آن را به یک فضای بیرونی منتقل می کند. همچنین کاربران می توانند به اپلیکیشن ها و هر دستگاهی که به اینترنت متصل است دسترسی داشته باشند. اطلاعات و برنامه ها توسط یک فضای خارجی میزبانی می شوند و به جای یک هارد دیسک فیزیکی بر روی یک شبکه جهانی از مراکز داده های امن نگهداری می شوند.

سرویس ابری چیست؟

در سیستم رایانش ابری ، شما به جزئیات فنی دسترسی و نیاز ندارید و فقط به عنوان یک کاربر ، بخش ظاهری آن را مشاهده می کنید.پردازش‌ها در بخش ابری انجام می‌پذیرد و حالت ایده‌آل این است که اگر یکی از پردازنده‌ها از کار بیافتد، بخش دیگری وظایف پردازشی را با کمترین تأخیر بر عهده می‌گیرد.باتوجه‌به اینکه در سرویس‌های ابری تعداد مشتریان زیاد است، تهیه‌ی سخت‌افزار برای Cloud Provider هزینه‌ی کمتری دارد و درنتیجه، می‌تواند منابع لازمِ مشتریان را نیز با قیمت مناسب‌تری دراختیارشان قرار دهد.

سرویس ابری چیست؟

مزایای سرویس ابری

  • کاهش هزینه‌ها: مشترک نیاز به خرید و نگهداری تجهیزات ندارد.
  • عدم نیاز به حضور نیروی فنی در سازمان: برای نصب، راه‌اندازی، نگهداری و پشتیبانی سرویس نیاز به حضور نیروهای فنی و متخصص در سازمان نیست.
  • به‌روزرسانی منظم سرویس: به‌روزرسانی‌ و افزودن ویژگی‌های جدید به‌صورت منظم و خودکار انجام می‌شود.
  • انعطاف‌پذیری بالا: استفاده در تمامی شعب یک سازمان‌ به‌صورت یکپارچه و مدیریت متمرکز آن ممکن است.
  • امنیت اطلاعات: از اطلاعات موجود به‌طور منظم بک‌آپ گرفته می‌شود.
  • تداوم کسب‌وکار: حفاظت از داده‌ها و سیستم‌ها بخش مهمی از برنامه‌ریزی تداوم کسب‌وکار است. داشتن داده‌های ذخیره‌ شده، تضمین پشتیبانی از اطلاعات در یک مکان ایمن است.
  • همکاری کارا: سرویس‌های مبتنی بر تکنولوژی ابری (Cloud) ابزارهای قدرتمندی در جهت برقراری ارتباط بهتر و به اشتراک گذاشتن راحت‌تر منابع و اطلاعات در اختیار اعضای یک تیم و سازمان می‌گذارد.
  •  کنترل کیفیت: در یک سیستم مبتنی بر ابر، همه اسناد در یک مکان و در یک فرمت واحد ذخیره می‌شوند. همه‌ی کارمندان به اطلاعات یکسان دسترسی دارند، درنتیجه خطای انسانی به‌شدت کاهش می‌یابد.