لوازم آرایشی هوشمند

لوازم آرایشی هوشمند با اینترنت اشیا

لوازم آرایشی هوشمند توسط برند های مطرح لوازم آرایشی و در قالب  گجت های مختلف تولید و طراحی می شوند.

گجت رژلب هوشمند

گجت آرایشی Perso Smart شرکت لورئال، به کمک هوش مصنوعی، طیف گسترده‌ای از رنگ‌های رژ لب را می‌سازد و در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

این محصول قرار است تحت برند ایو سن لوران (Yves Saint Laurent) عرضه شود و هر بار که از آن استفاده می‌کنید، یک رنگ رژ لب متفاوت به مشتریان ارائه دهد.

گجت جدید از کارتریج‌های رنگی قرمز، نارنجی، صورتی و غیره مخصوص برند ایو سن لوران استفاده می‌کند و با کمک هوش مصنوعی می‌تواند هزاران رنگ تلفیقی بسازد. با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی این محصول، می‌توان از دستگاه خواست تا رنگ مورد نظر افراد را بسازد و تحویل دهد. اگر به هر دلیلی مشتریان نتوانند رنگ مناسبی را انتخاب کنند، هوش مصنوعی با توجه به لباس‌های افراد، سه رنگ مختلف را پیشنهاد می دهد.

هنگامی که رنگ را انتخاب کردند، کافی است دکمه «ساخت» را فشار دهند تا آن رژ لب در اختیار قرار گیرد.کسانی هم که معمولاً در انتخاب رنگ تردید دارند یا بنا بر عادت، رژ لب خود را به وفور تغییر می‌دهند، با این گجت می‌توانند مشکلات خود را برطرف کنند.

لوازم آرایشی هوشمند با اینترنت اشیا

برس هوشمند

این برس هوشمند می‌تواند کیفیت و سلامت موها را  بررسی کند و نحوه مراقب از آنها را بگوید. این برس، همچنین مراقب شکستگی و خشکی موها نیز است.

این برس با استفاده از وای فایی که داخل آن تعبیه شده است به صورت آنلاین در حین شانه زدن اطلاعاتی از قبیل سلامت مو ها و نحوه برس زدن را از طریق گوشی هوشمند می فرستند.

یک میکروفون ریز که در بین پلاستیکی که در برس است جاسازی شده است که این میکروفون صدای میله‌های برس را که در حال عبور از بین موها هستند را می‌گیرد. این داده‌های شنوایی به یک برنامه‌ای که روی تلفن همراه نصب شده است منتقل می‌شود، تا توسط الگوریتم‌های هوشمندی که دارد وزی ، خشکی ، موخورگی مو ، شکنندگی و جدا شدن از سر را تشخیص دهد و آن را تجزیه و تحلیل کند.

لوازم آرایشی هوشمند با اینترنت اشیا

سنسورهای موجود در این برس همچنین می‌توانند تشخیص دهند که از این برس بر روی موهای خشک استفاده می‌شود یا مرطوب تا اندازه‌گیری دقیق مو انجام شود.با تشخیص تارهای مو مرطوب یا خشک ، سنسورها می‌توانند به داده‌های جمع‌آوری شده توسط میکروفون بازخورد دهند. این سنسورها داده‌ها را به صورت خودکار از طریق وای فای یا بلوتوث به برنامه اختصاصی بر روی موبایل تحویل می‌دهند که در این صورت فاکتورهای آب و هوایی مانند رطوبت ، دما ، اشعه ماوراء بنفش و باد را در نظر می‌گیرد که این نیز می‌تواند بر روی موها تأثیر بگذارد.

اگر جزو افرادی هستید که موهای خود را سریع و محکم شانه می‌زنید توسط این برس به شما نحوه‌ی صحیح شانه زدن را آموزش خواهد داد زیرا ژیروسکوپ موجود در این برس به صورت سه بعدی حرکت شانه زدن موهای شما را ضبط می‌کند و بر اساس نتیجه‌ی دریافتی که به برنامه‌ی نصب شده روی گوشی ارسال می‌شود پیشنهاد لازم را ارائه می‌دهد.