مدیریت ترافیک با اینترنت اشیا

مدیریت ترافیک با اینترنت اشیا

شهرهای هوشمند می توانند اطلاعاتی را از دوربین های مدار بسته جمع آوری کرده و داده های مربوط به وسایل نقلیه را به مراکز مدیریت ترافیک شهر منتقل کنند. داده های دوربین های مدار بسته شهر را می توان با داده های سنسورهای پارک هوشمند ، سیگنال های هوشمند ترافیک و داده های تصادفی ترکیب کرد. چند برنامه مدیریت ترافیک مبتنی بر اینترنت اشیا شامل:

 پارکینگ هوشمند : سنسورهای مبتنی بر اینترنت اشیا در پارکینگ ها می توانند اطلاعاتی راجع به مکان های خالی پارکینگ برای اتومبیل ارائه دهند.

چراغ های راهنمایی : چراغ های راهنمایی متکی به داده ها در زمان واقعی برای بهبود جریان ترافیک استفاده می شوند.و در حمل ونقل هوشمند نقش بسزایی را اجرا میکنند سنسورهایی که از نظر استراتژیک قرار داده می شوند می توانند از فناوری اینترنت اشیا برای جمع آوری داده ها در مورد محل های پر رفت و آمد استفاده کنند.داده های بزرگ می توانند با تجزیه و تحلیل این اطلاعات مسیرهای جایگزین را در اختیار رانندگان قرار دهند و علائم راهنمایی و رانندگی را بهبود ببخشند.

چراغ های کنار جاده : چراغ های هوشمند می توانند از سنسورهای محیطی برای افزایش یا کاهش روشنایی با توجه به شرایط فعلی نور استفاده کنند.

تجهیزات هوشمند جاده : دوربین های مدار بسته و سنسورها در جاده ها می توانند به شناسایی حوادث و موارد اضطراری کمک کرده و محل آنها را به تیم های اورژانس انتقال دهند.

مدیریت ترافیک با اینترنت اشیا

ایستگاه های هوشمند

با اتصال به سرور مرکزی کنترل از طریق شبکه بیسیم و یا فیبر تابلو موجود در ایستگاه امکان نمایش اطلاعات زنده را می دهد

در مورد ترافیک از جمله مکان اتوبوس ها مسیر آن ها و زمان رسیدن به ایستگاه و ترک ایستگاه را دارا می باشد.

متن می تواند به روش های مختلفی از جمله نقشه،لیست و متن روان نمایش پیدا کند.

ویژگی ها:

  • ترکیب باGPS روی اتوبوس ها و گرفتن اطلاعات آنلاین از سرور
  • دریافت اطلاعات از سرور و تضمین امنیت اطلاعات
  • دارای سیستم شمارش مسافرین می باشد که با ترکیب دوربین های ویژه و سایر دستگاه ها این فرایند به آسانی انجام می پذیرد. این سیستم قابلیت شمارش مسافران در ایستگاه در هر بازهی زمانی با دقت بیش از 90 درصد دارا می باشد.این اطلاعات برای ارزیابی بیشتر به منظور مسییر یابی بهتر اتوبوس ها ، سیستم هشدار انتقال و تبلیغات هدفمند استفاده می شود.

مزایا:

  • دقت بیش از 90 درصد
  • ترکیب با فناوری تشخیص چهره
  • فراهم کردن اطلاعات برای تبلیغات هدفمند
فهرست