مچ‌ بند‌های هوشمند در باشگاه ورزشی

مچ بندهای هوشمند اینترنت اشیا

از جمله گجت های جذاب اینترنت اشیا مچ بندهای هوشمند هستند این مچ بند های هوشمند کاربرد های متنوعی دارند از جمله استفاده در باشگاه های ورزشی است و به افرادی که وارد مجموعه ورزشی می‌شوند یکی از این مچ‌ بند‌های هوشمند داده می‌شود که از این به بعد این مج‌ بند شناسه این افراد است و کارهای مختلفی با این مچ‌بند انجام می‌شود از جمله شناسایی برای کارهای رزرو و برای دسترسی به استخر، باشگاه، پارکینگ و یا برای دسترسی به غذاها و بوفه، ثبت سفارش و رزرو تمام این کارها فقط با این مچ‌ بند‌های هوشمند صورت می‌گیرد. در همه جای مجموعه سنسورهای اینترنت اشیا قرار می گیرد که هرکدام از این مچ‌ بند‌ها ر ا می‌شناسد و محل قرارگیری صاحب این مچ‌ بند در پلتفرم اینترنت اشیا مدیریت هوشمند مجموعه ورزشی ثبت می‌شود و یکی از روش‌ها برای ردگیری است و اطلاعاتی در مورد رفتار کاربران جمع می‌کند که از این اطلاعات در تحلیل داده‌ها استفاده می‌شود و با این اطلاعات می‌توان خدمات را سفارشی نمود. به طور مثال: اگر تیمی بخواهند وارد رستورانی در مجموعه بشوند از قبل این مچ‌ بند به رستوران خبر می‌دهد که این خانواده یا تیم در حال ورود به رستوران شما هستند و صاحبین رستوران به استقبال این افراد می‌روند و خوش‌آمد‌گویی می‌کنند و حس خوبی را به افراد منتقل می‌نمایند و یا اگر محل پارکی را در پارکینگ رزرو کرده باشند تمام کارهای مربوط به پارکینگ به طور هوشمند با مچ‌ بندهای هوشمند صورت می‌گیرد.

مچ بندهای هوشمند اینترنت اشیا

در بدو ورود به سالن‌های ورزشی مچ‌ بند‌های هوشمند به ورزشکاران داده می‌شود که میزان ضربان قلب آنان را اندازه می‌گیرد. سپس اطلاعاتی مانند وزن، بیماری‌های خاص مانند دیابت و فشار خون را وارد اطلاعات شخصی افراد در پلتفرم اینترنت اشیا می شود. علائم حیاتی بدن در مدت زمانی که ورزش می‌کنید، دچار تغییر می‌شود. افرادی که فشار خون، تپش قلب یا دیابت دارند، ممکن است از حالت نرمال خارج شوند و بدن، دچار افت قند یا افزایش فشار شود و به سلامتی افراد آسیب برساند. لذا مچ‌ بند های هوشمند علائم حیاتی را، پیش از بروز فاجعه، آلارم می‌دهند که بیش از حد معمول به افراد فشار وارد نشود. این مچ‌ بند‌ها بر فعالیت‌های بدنی کاربر نظارت دارد و کاربر را در مورد نحوه‌ی عملکرد او آگاه می‌کند و پیشنهادهای متناسب با تمرین‌های ورزشکار ارائه می‌دهد. این مچ‌ بند‌ها از تعدادی حسگر حرکت از جمله شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس‌سنج استفاده می‌کند تا به کاربر بگوید آیا در دویدن و حرکت‌های فیزیکی عملکرد درستی دارد. این گجت ، استقامت، عملکرد و حالت بدنی کاربر را بهبود خواهد داد و بر سرعت و محدوده‌ی حرکتی ورزشکار نیز نظارت دارد.

مچ بندهای هوشمند اینترنت اشیا

 دستگاه‌های موجود در باشگاه هوشمند مانند مچ‌ بندهای هوشمند به تلفن همراه وصل می‌شوند و اطلاعات لازم را به تلفن همراه کاربران مخابره می‌کنند. با مچ بندهای هوشمند اینترنت اشیا ورزشکاران می‌توانند کمدی که به آن‌ها داده می‌شود را نیز قفل کنند و با همان مچ‌بند حتی می‌توانند به‌راحتی از بوفه باشگاه خرید کنند یا آنلاین حساب‌شان را شارژ کنند. کمد فردی هر شخصی در باشگاه، از طریق قفل هوشمند که قابل نصب بر روی تلفن همراه است، باز و بسته می‌شود. بدین ترتیب احتمال گم شدن وسایل وجود ندارد.