هتلداری هوشمند
هتلداری هوشمند با استفاده از اینترنت اشیا انواع خدمات را ارائه میدهد و آن هنگام که یک مسافر تجاری به هتل می آید و قصد اقامت دارد، هتل باید برای ارتباط و اتصال مشتری با دنیای بیرون آماده باشد و نیز میهمان بتواند مواردی از جمله تلویزیون، دمای اتاق، میزان نور اتاق، پرده ها و هرچیز دیگر را تا حد امکان از طریق اینترنت کنترل و تنظیم کند. برخی سرویس دهندگان در حوزه اینترنت اشیا، تصویری از آینده آنچه هتل ها می توانند در قالب این مفهوم به مشتریان خود ارائه کنند را نمایان کرده اند. همان طور که تاکنون دریافته اید پتانسیل بسیار بالایی برای انواع خدمات در اتاق هتل وجود دارد که می توان با اینترنت اشیا فراهم نمود.از جمله دما و نور اتاق و دمای آب حمام است.حتی در آینده ای نزدیک مسافر می تواند به صورت صوتی به تمامی این موارد فرمان دهد.
هتل های زنجیره ای بزرگ نظیر هتل هیلتون و هتل ماریوت، جزو پیشگامان حوزه ی هوشمند سازی هتل هستند. تغییر نسل هتل های سنتی به هتل هوشمند، می تواند تجربه ی اقامت مشتریان را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. علاوه بر این انجام کارها برای کارکنان هتل ساده تر شده و شاهد صرفه جویی قابل توجهی در هزینه و زمان خواهیم بود.
در یک هتل هوشمند، استفاده از فناوری نقشی حیاتی در بهبود رضایت میهمانان و افزایش نرخ بازگشت آنها در آینده دارد. همگام با پیشرفت تکنولوژی هتل ها نیز باید با جدیدترین امکاناتی که به تعامل بهتر با میهمانان کمک می کنند، تجهیز شوند. این قابلیت ها علاوه بر افزایش آسایش میهمانان، با جذب مشتری بیشتر درآمد هتل را نیز به میزان چشمگیری افزایش خواهند داد.
بکارگیری برخی از گجت های هوشمند در هتل ها می تواند نرخ برگشت مشتری در دراز مدت را به طور چشمگیری افزایش دهد. برای مثال، استفاده از فناوری جدید و مدرنی نظیر آینه هوشمند در هر اتاق می تواند به افزایش جاذبه های توریستی هتل بیافزاید. همچنین به کارگیری ابزارک هایی مانند تلویزیون هوشمند، کلید لمسی هوشمند ، دوش حمام هوشمند ، سیستم تهویه هوشمند و … به میهمانان کمک می کند تا اقامتی راحت را تجربه کنند.