هوش مصنوعی درکمک به نیروهای امنیتی

هوش مصنوعی درکمک به نیروهای امنیتی

هوش مصنوعی دروغ را تشخیص می‌دهد

دانشمندان با استفاده از هوش مصنوعی سیستمی طراحی کرده‌اند که قادر است دروغ و فریب را شناسایی کند. آنها چند حالت چهره از جمله اخم کردن، بالا انداختن ابرو، بالا رفتن گوشه‌های لب، گردش سر به اطراف را به این سیستم هوشمند آموزش داده‌اند. این سیستم با تشخیص ۹۲ درصدی، عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت.همچنین در برخی فرودگاه‌های آمریکا و اروپا یک سیستم هوشمند برای افزایش امنیت این مکان تعبیه شده است. پلیس مسافرانی را که به آنها مشکوک می‌شود، آنها را با این دستگاه مورد آزمایش قرار داده و درصورت دروغ‌گفتن آن را تشخیص می‌دهد.

 

تشخیص چهره به کمک هوش مصنوعی

کشورهایی مانند چین، آمریکا،‌ سنگاپور، مالزی و امارات برای سیستم‌های حمل و نقل خود مانند فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن از هوش مصنوعی کمک گرفته‌اند تا با دوربین‌های هوشمند و تشخیص چهره افراد، گزینه ارائه بلیت را حذف کنند. این فناوری برای گرفتن تصاویر سه‌بعدی از چهره با جزئیات دقیق به کار می‌رود و حتی قادر است جزئی‌ترین اطلاعات چهره همچون لک‌ها و چین و چروک‌ها را نیز ثبت کند.همچنین برخی کشورها برای ورود هواداران به استادیوم‌های ورزشی از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.در برخی از رویدادها نیز برای تامین امنیت مراسم از هواپیمای چهره‌نگار و پهپاد‌ها استفاده می‌شود تا هرگونه حرکت مشکوک را تشخیص داده و با آن مقابله کنند.

 

هوش مصنوعی  جای ماموران فرودگاه

دیگر نیاز به حضور نیروهای امنیت و بازرسی در فرودگاه نیست،هوش مصنوعی، کار آن‌ها را انجام می‌دهد! تنها کافی است، مسافران بدون آن‌که کمربند یا لباس‌های خود را درآورند، از یک گیت امنیتی عبور کنند. البته، فرودگاه دبی قبلا هم تجربه‌ی چنین کاری را داشته است. یک آکواریوم تونل مانند در فرودگاه ساخته شده‌بود که افراد برای بازدید از ماهی‌ها به داخل این تونل می‌رفتند. با حرکت سر مسافران، دوربین‌های امنیتی صورت و بدن آن‌ها را از همه‌ی زوایا اسکن می‌کردند. با این کار، ماموران می‌توانستند، به راحتی، هویت افراد را تشخیص دهند.