هوش مصنوعی در شناسایی مسافران

هوش مصنوعی در شناسایی مسافران

از هوش مصنوعی در فناوری تشخیص چهره هوشمند نیز استفاده می شود. و می‌تواند در موارد امنیتی و مشکوک شدن پلیس به افراد مظنون  کمک بسزایی کند. همچنین این فناوری برای آن دسته از مسافرانی که به‌علت دیر رسیدن به فرودگاه ممکن است. پرواز خود را برای طولانی بودن امور فرودگاهی از دست بدهند، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

اسکنرهای تشخیص چهره و هویت مسافران درترمینال ها و فرودگاه‌ها استفاده می شود. و به متولیان فرودگاه‌های بین‌المللی که میزبان حجم زیادی از مسافران در روز هستند. اجازه می‌دهد. تا با بیشترین سرعت ممکن و بدون نیاز به چک و بازرسی کردن گذرنامه مسافران و چهره آنان توسط ماموران فرودگاهی، هویت آن‌ها را شناسایی کنند. این امر از ایجاد خطای انسانی و احتمال بروز مشکلات و خطرات امنیتی پس از آن پیشگیری خواهد کرد.

فناوری مذکور از سیستم ورود و خروج بیومتریک (با بررسی دقیق و تجزیه و تحلیل اجزای صورت) پشتیبانی می‌کند. و از طریق حسگر و دوربین‌های فوق پیشرفته و هوشمندی که در فواصل مختلف و در گیت ورودی فرودگاه نصب شده‌اند.، به احراز هویت مسافران اقدام می‌کند. کشورهای بسیاری هم اکنون در حال نصب و تجهیز فرودگاه‌های بین‌المللی خود به فناوری تشخیص هویت مسافران و اسکنرهای هوشمند هستند.

فناوری هوشمند و پیشرفته تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی که در فرودگاه واشنگتن اایلات متحده آمریکا بکار گرفته شده است.هویت واقعی یک مسافر را که با مدارک جعلی قصد ورود به واشنگتن داشت را افشا نمود.

البته فرودگاه‌های معدودی هستند. که به این فناوری هوشمند مجهز شده‌اند. هرچند که فرودگاه‌های بین‌المللی نیوزلند، استرالیا ریال سنگاپور و ایالات متحده آمریکا از  پیشگامان استفاده از اسکنرهای بیومتریک تشخیص چهره و هویت در فرودگاه‌های خود بوده‌اند. و بسیاری دیگر از کشورها نیز درصدد بهره‌برداری از این فناوری جدید و مدرن هستند.

از هوش مصنوعی در تشخیص چهره استفاده میشود
Big Data از مسافران

حال اپراتورها می توانند با هوش مصنوعی  اقدامات اختصاصی سازی مبنی بر داده ها را یک گام جلوتر ببرند. هم اکنون این امکان میسر شده است. که مسافر تقویم خود را با سیستم به اشتراک بگذارد. و بدین شکل سیستم از زمان بازگشت مسافر و ملاقات های برنامه ریزی شده در آخر مسافرت وی آگاهی پیدا کند.

با تحلیل و تفسیر این داده ها، سیستم شناختی میداند. که چگونه با مسافر به صورت همزمان با وقوع وقایع تعامل کند. یک رستوران و یا یک قطار زودتر یا یک مسیر ثانویه را پیشنهاد کند و به محض رسیدن مسافر به مقصد خود، مکانی آرام را برای برگذاری ملاقات پیشنهاد دهد.

با اطلاعاتی که از مسافران بدست می آید. مراکز خرید و تفریحی و تجاری و اقامتی می توانند. پیشنهادات شگفت انگیزی برای مسافران ارسال کنند.