هوش مصنوعی در صنعت مد

هوش مصنوعی در صنعت مد

هوش مصنوعی در صنعت مد از طراحی گرفته تا تولید و بازاریابی تاثیر گذار است و می توان گفت که نقش بزرگی در تغییر این صنعت ایفا می کند.هوش مصنوعی کاربردهای مختلفی در صنعت مد دارد و این کاربردها در آینده بیشتر هم خواهند شد.الگو، طراحی و ترکیب رنگ مناسب، به منظور طراحی یک لباس جذاب برای مشتریان بسیار مهم است. با استفاده از هوش منصوعی می توان گرایش ها یا ترندهای جدید در مد را شناسایی نمود.هوش مصنوعی می تواند مدهای جدید را تحلیل نماید و طرح های جدید را با کمک این اطلاعات پیش بینی و طراحی کند. با تحلیل این داده ها، هوش مصنوعی می تواند اطلاعات جالب و مهمی در مورد اینکه چه استایل هایی بیشتر و کمتر مورد توجه قرار گرفته اند، در اختیار بگذارد و پیشنهاداتی را برای توسعه ی سبک های جدید در اختیار طراحان قرار دهد.

در صنعت تولید پوشاک، فشار کار بالاست. در دوخت، مرتب سازی و فرآیندهای دیگر استفاده از هوش مصنوعی می تواند، دقت و سرعت کار را بالا برده و هزینه نیروی انسانی را کاهش دهد.

هوش مصنوعی در صنعت مد

یکی دیگر از امکاناتی که هوش مصنوعی در اختیار مشتریان می گذارد، امکان بررسی لباس ها و وسایل جانبی مانند عینک بر روی بدن بدون نیاز به پوشیدن و استفاده ی واقعی از آن هاست.

 مشتریان می توانند به راحتی با قرار گرفتن جلوی آینه هوشمند و اسکن بارکد لباس، لباس را روی بدن خود مشاهده کنند بدون اینکه نیاز باشد واقعا آن لباس را بپوشند. همچنین مشتری می تواند رنگ ها و سایزهای مختلف لباس را از طریق این آینه ی مجازی انتخاب و بررسی کند.

با استفاده از هوش مصنوعی، سیستم مدیریت موجودی می تواند بر اساس رفتارها و اطلاعات مشتریان، موجودی مورد نیاز را پیش بینی نماید. سیستم های هوشمند قادر به تشخیص کالاهای پرفروش و کم فروش هستند و در نتیجه می توان برنامه ریزی برای مدیریت موجودی کالا را با دقت و صحت بیشتری با کمک این سیستم ها انجام داد.

استفاده از سیستم های توصیه گر به منظور توصیه و پیشنهاد به مشتریان و خریداران بر اساس ترجیحات و اطلاعات موجود در مورد آن ها، یکی از کاربردهای هوش مصنوعی در Amazon است. آمازون در حال توسعه ی یک سیستم طراحی مد با استفاده از هوش مصنوعی است که الگوریتم های هوش مصنوعی موجود در این سیستم می تواند با کپی برداری از سبک های مد به طراحی سبک های جدید بپردازد.