هوش مصنوعی در هولدینگ Baidu

هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در قسمت های مختلف هولدینگ Baidu به کار برده شده است

هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در قسمت های مختلف هولدینگ Baidu به کار برده شده است و در این مقاله به کاربرد های مختلف هوش مصنوعی در این هولدینگ اشاره میشود.

بایدو بزرگ ترین موتور جستجو گر چینی است و 60 محصول جهانی دیگر نیز دارد. بایدو به عنوان یک هولدینگ توسعه دهنده دهنده نرم افزار شناخته می شود مخصوصا برای اپ های موبایل و در سال 2018 فقط 4 میلیارد دلار سوددهی از این حوزه داشته است .بایدو به نوعی نسخه چینی گوگل است و رقابت تنگاتنگی با گوگل دارد.بایدو ۷۴۰ میلیون صفحه ، ۸۰ میلیون عکس و ۱۰ میلیون فایل چند رسانه‌ای را به صورت ایندکس دارد.

Baidu Brain

از جمله محصولات و فناوری های بایدو در زمینه هوش مصنوعی است و 110 تکنولوژی هوشمند دارد و در این زمینه ها فعال است : در حوزه NLP( پردازش زبان طبیعی) ، در حوزه تشخیص چهره ، در حوزه تشخیص صدا، در حوزه تشخیص چهره ، در حوزه تشخیص ویدیو و برچسب زنی (که این ویدیو و محتوا به چه موضوعاتی مرتبط است و تگ ایجاد میکند.) ، در حوزه Easy DL ( پیاده سازی الگوریتم های عمیق یادگیری حتی بدون کدنویسی) ، و پروژه Deep Voice( متن را به گفتار تبدیل میکند که TTS است و مخفف Text to Speach است.)

Easy DL

پیاده سازی الگوریتم های عمیق یادگیری است بدون کدنویسی در واقع کار برنامه نویسی را به کار هوش مصنوعی تبدیل می کند. در سال 2018 یک پزشک در یک کنفرانس در پکن یک برنامه ای را طراحی کرده بود که 40 نوع انگل مختلف را شناسایی می کرد و کاربرد درمانی پزشکی داشت و این برنامه را با DL طراحی کرده بود بدون هیچ کدنویسی

 

هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در قسمت های مختلف هولدینگ Baidu به کار برده شده است

پروژه آپالو

این پروژه بایدو با استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در مورد ماشین های خود ران( ماشین های بدون راننده) است. بایدو با شرکت های فورد و هیوندا در مورد ماشین های خود ران مشارکت هایی را داشته است.در آپالو از اطلاعات سنسور و نقشه های 3 بعدی و ماهواره استفاده کرده اند که امکان پیش بینی دارد که از چه مسیرهایی برود و حتی کیفیت رانندگی این ماشین ها از انسان بالاتر است. بدون توسعه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا هیچ روش دیگری برای ماشین های خود ران وجود ندارد و در این پروژه بایدو در سطح 4 استاندارد های خود رانی %85 الی %90 درصد موفق بوده است و جزو محصولات جانبی آپالو ، سیستم راننده مجازی در ماشین های باری است که فضایی محدود و مشخص دارند.

همکاری بایدو و هواوی

بایدو با هواوی در اپ های موبایل همکاری هایی داشته است که گوشی موبایل کاربرش را بهتر بشناسد که فرد تجربه کاربری بهتری را داشته باشد بدون این که کاربر کار خاصی را انجام دهد.