هوش مصنوعی در هولدینگ علی بابا

هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در تمامی قسمت های هولدینگ علی بابا

هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در اکثر قسمت های هولدینگ علی بابا به کار برده شده است  و در این مقاله به قسمتی از نقش هوش مصنوعی در این هولدینگ اشاره می شود.

%80 فروش آنلاین در چین توسط سایت علی بابا صورت می گیرد. مجموع فروش علی بابا از آمازون و eBay بیشتر است و یکی از غول های تجارت دنیا است و سالانه 500 میلیارد دلار فروش دارد. علی بابا از محاسبات ابری استفاده میکند و این امکانات را به شرکت های دیگر هم میفروشد.

علی بابا اقداماتی در مورد شهر هوشمند هم انجام می دهد که زندگی در شهر را کم هزینه تر  و سریع تر بکند. دولت چین از بایدو و علی بابا حمایت ویژه ای میکند و حاضر هستند تا 1000 میلیارد دلار هم برای هوش مصنوعی و اینترنت اشیا هزینه کنند زیرا هدف دولت چین این است که تا سال 2030 با هوش مصنوعی اول جهان بشوند.

صفحات پورتال سایت علی بابا

صفحه پورتال سایت را با توجه به سلایق و علایق  هر فرد شخصی سازی کرده اند و پیشنهاداتی را نشان میدهند که احتمال ثبت سفارش آن ها بیشتر است و با استفاده از هوش مصنوعی نسبت به کاربر شناخت پیدا میکند و هیچ دور ریز اطلاعاتی ندارد و به اصطلاح به این کار یادگیری تقویتی گفته میشود. ( یادگیری تقویتی: روشی است که عامل یادگیرنده در محیط و از طریق تعامل با محیط یاد میگیرد.)

هوش مصنوعی در بازی های کامپیوتری

ممکن است دستگاه 5 بار متوالی از شما ببازد ولی تمامی راه های بازی شما را یاد میگیرد و هوشمند تر میشود و حالا از همان راه ها برعلیه شما استفاده میکند و کاربر را شکست میدهد.

Chat bot سایت علی بابا

روزانه این ربات های چت 350 میلیون چت با کاربران انجام می دهند و این کار را فقط با هوش مصنوعی انجام می پذیرد بدون این که تیم انسانی پشت آن باشد ، و حدود %90 سوالات را هم به خوبی جواب می دهند و باعث میشود کاربران به سرعت جواب ، سوالات یا مشکلات خود را پیدا کنند و اگر این سیستم چت نبود حداقل با این حجم از سوالات به 1000 نفر نیرو لازم بود.

هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در تمامی قسمت های هولدینگ علی بابا به کار برده شده است 

کپی نویسی هوشمند یا تبلیغ نویسی در علی بابا

این سیستم در هر ثانیه 20000 خط متن مناسب با کلید واژه های عالی برای تبلیغ تولید می کند که کار پیچیده تولید محتوا و تبلیغ که باید کلید واژه هایی داشته باشد که کاربر و جستجوگر را راضی کند و احتیاج به زمان بسیار طولانی داشت را در عرض چند ثانیه انجام میدهد و توضیحات لازم برای عرضه یک محصوا به طور خودکار تولید میشود و این امکانات را در اختیار فروشنده ها قرار میدهد.و این اهرمی که علی بابا خلق کرده است بی نظیر است.

سیستم NLP علی بابا 

در سال 2018 سیستم  NLP ( پردازش زبان طبیعی) علی بابا طی آزمونی که در دانشگاه استنفورد برای رقابت در درک مطلب بین انسان ها و هوش مصنوعی برگزار شده بود قبول شد. آزمونی بین انسان ها و ماشین ها بود و ماشین ها و دستگاه های علی بابا این آزمون را بهتر از انسان ها انجام داده بودند در این آزمون 100000 سوال مطرح شده بود و این برد ماشین ها در برابر انسان برای اولین بار رخ داد.

پروژه شهر هوشمند علی بابا ( Ali Baba City Brain ) 

در زمینه های کنترل ترافیک ، کنترل تردد شهری ، کنترل تردد شهری ، جمع آوری زباله ، بهینه سازی مصرف انرژی در شهر و ….. فعالیت میکند.

شهر هانگژو که 5/9 میلیون نفر جمعیت دارد علی بابا توانسته با همین پروژه ترافیک این شهر را 15% کاهش دهد  به این صورت که سیستم هایی داردکه ترافیک را پیش بینی می کنند وبا یک سری از کارهای پیشگیرانه الگو چراغ های سبز و قرمز را عوض می کنند و کاری برای کاهش ترافیک انجام میدهد و این سیستم را قرار است به زودی در مالزی هم تست شود.

در مترو شانگهای سیستم هوشمند علی بابا مستقر است و مسافرها می توانند از این سیستم در مورد آدرس و این که چه ایستگاهی باید سوار بشوند و چه ایستگاهی باید خارج بشوند به طور صوتی سوال کنند و این دستگاه هم به طور صوتی و آنی جواب مسافران را می دهد. ( از مسائل جانبی و امنیتی این دستگاه ها این است که افرادی که از او سوال میکنند را هم شناسایی میکند و متوجه مقصد آن ها میشود.)

هوش مصنوعی در هولدینگ علی بابا

هوش مصنوعی علی بابا در کشاورزی

یک سری محیط ایزوله حتی در منزل ایجاد میکنند که شرایط را برای یک گیاه کنترل میکند و شرایط را به طور ایده آل برای گیاه حفظ می کند هدف از این کار این است که  فاصله بین محل کشت تا محل مصرف کاهش پیدا کند تا هزینه نگهداری و حمل و نقل کاهش پیدا کند و مواد به طور تازه به دست مصرف کننده برسد.

در حال حاضر هم دامداران چینی در سلامت دام و درمان دام از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا و امکانات علی بابا استفاده می کنند.

هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در تمامی قسمت های هولدینگ علی بابا به کار برده شده است 

آکادمی DAMعلی بابا 

DAMO آکادمی (Discovery Adventure Momentum and Outlook ) که به معنای آکادمی کشف و حرکت است بیش از 100 پزوهشگر مطرح هوش مصنوعی در سراسر جهان را گرد هم آورده برای توسعه هوش مصنوعی و 15 میلیارد دلار برای 3 سال از این کار هزینه کرده است ، DAMO ارتباطی بین انسان و ماشین ایجاد میکند. «گروه علی بابا» سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده که می تواند ویروس کرونا را در مدت زمان تنها 20 ثانیه و با دقت 96 درصدی تشخیص دهد.این سیستم که توسط مؤسسه تحقیقاتی علی بابا یعنی «Damo Academy» توسعه داده شده، برای تشخیص فرد مبتلا به ویروس کرونا (کووید-19) همچنان به CT اسکن نیاز دارد، ولی در مقایسه با پزشک سرعت بیشتر و ضریب اطمینان بالاتری دارد. ابزار مورد بحث در اختیار بیمارستان Qiboshan شهر ژنگژو قرار داده شده و بناست در آینده در بیش از 100 بیمارستان به کار گرفته شود. به گفته علی بابا هوش مصنوعی این ابزار با استفاده از 5 هزار مورد مبتلا به کووید-19 آموزش دیده و بر اساس آخرین دستورالعمل های درمانی و تحقیقات انجام گرفته در رابطه با کرونا، این ویروس را در مدت زمان تنها 20 ثانیه تشخیص داده می شود.