هوش مصنوعی در هولدینگ Sales Fourse

نقش و کاربرد هوش مصنوعی در هولدینگ Sales Fourse

در این مقاله به نقش و کاربرد های هوش مصنوعی درهولدینگ  Sales Fourse  اشاره میشود:

شرکت Sales Fourse بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات نرم افزاری در مدیریت ارتباط با مشتریان محسوب می شود.  این شرکت در واقع یک شرکت اجاره نرم افزار است، یعنی به جای اینکه نرم افزار را به مشتریان بفروشد حق استفاده از نرم افزار را به مشتریان میفروشد و این باعث میشود کنترل بیشتری بر روی نرم افزار داشته باشد و به روز رسانی را بهتر انجام دهد. و امکان تقلب و سواستفاده از تکنولوژی خود را از بین میبرد. و مشتریان را وارد پیچیدگی های نصب و نگهداری نرم افزار نمیکند. 49000 نفر کارمند اجرایی دارد و 150000 شرکت از خدمات آن استفاده می نمایند. خدمات این شرکت عبارت است از :

  • فروش
  • خدمات
  • بازاریابی
  • تجارت
  • برنامه های کاربردی
  • تحلیل داده ها
  • ابزارهای مدیریت
  • افزایش بهره وری
  • ارتباط سازمانی

شرکت Sales Fourse نرم افزاری را ارئه داده به نام انیشتن و ادعایی که دارند این است که تنها سیستم CRM (مخفف عبارتCustomer Relationship Management به معنای مدیریت ارتباط با مشتری)جامع مبتنی بر هوش مصنوعی است.

یعنی هوش مصنوعی را به عنوان خدمت و یک مدل اجاره ای به شرکت ها می فروشند. و نهایتا کاری که Sales Fourse انجام داده این است که هر شرکتی در هر اندازه ای می تواند از این خدمات استفاده کند و شرکت خود را هوشمند کند.

نقش و کاربرد هوش مصنوعی در هولدینگ Sales Fourse

چالش Sales Fourse

این شرکت یک شرکت اجاره نرم افزار است یعنی شرکت هایی که مشتری این نرم افزار هستند هیچ کنترلی روی این نرم افزار ندارند. و فقط از آن استفاده میکنند. پس هیچ کنترلی بر روی دیتا هم ندارند. و چطور اعتماد کنند که داده های حساس خود را در سیستم و در اختیار هوش مصنوعی قرار دهند.

راه حل این چالش

متخصصین و مهندسین داده در این شرکت به جای اینکه روی داده اصلی کار کنند روی Metadata کار می کنند. یعنی داده هایی که توصیف کننده و تعریف کننده داده های اصلی هستند. یعنی داده ها به صورت اصلی مورد استفاده قرار نمیگیرند و توصیف مربوط به آن داده ها استفاده میشود. که مقدار آن داده ها مهم نیست بلکه چیستی آن داده ها مهم است. و در این روش از هوش مصنوعی استفاده کردند که این برچسب زنی و Metadata را انجام بدهد. و به طور هوشمند ماژولی دارند که داده ها و مقدار اصلی داده ها را از دید بقیه الگوریتم ها پنهان می ماند. و داده ها را ناشناس می نماید. و اگر مشتریان Sales Fourse تمایل داشته باشند میتوانند داده های ناشناس شده خود را برای تقویت الگوریتم های مشترک در اختیار قرار دهند و یک pool data (حوضچه ای از اطلاعات ناشناس) ایجاد نماییند. Sales Fourse با استفاده از این روش pool data و Metadata توانسته از داده های همه مشتریانش ( 150000 شرکت) استفاده نماید. و این شرکت به حجم عظیمی از اطلاعات دسترسی دارد که همه این اطلاعات را باهم سازگار نموده است و این گونه هم اطمینان خاطر به مشتریانش داده و هم هوش مصنوعی را در محصولاتش به خصوص در سیستم انیشتن بهتر استفاده کرده است. و از این داده ها در حوزه های مختلفی استفاده می نماید:

  • فرآیند فروش برای افزایش فروش
  • فرآیند بازاریابی
  • پرداخت صورتحساب ها
  • برنامه ریزی های مالی
  • مدیریت انجمن ها و مشتریان
  • مدیریت شبکه های اجتماعی
  • خدمات مشتریان
هوش مصنوعی در هولدینگ Sales Fourse

با توجه به این که داده ها از شرکت های مختلف جمع آوری شده ، سلایق و صنایع مختلفی را در بر دارد. و باعث می شود به مراتب هوش مصنوعی کارکرد بهتری را داشته باشد و در هر کدام از این حوزه ها عملکرد متفاوتی ایجاد نماید.

Sales Fourse یک نرم افزاری ارائه میکند که شرکت ها این نرم افزار را و account سازمانی آن را تهیه می کنند و اطلاعات بیزینس خود را در سیستم وارد میکنند و اطلاعات سفارش ها ، اطلاعات مشتریان ، مشکلاتی که مشتریان داشته اند ، درخواست های مشتریان ، شرکت های همکار این شرکت و همه موارد و مکاتبات سازمانی، فرآیند های کاری و فرآیند توسعه محصول در سیستم ثبت میشود.

مثلا شرکتی که ارائه دهنده خدمات اینترنت است از خدمات Sales Fourse استفاده میکند و تمام اطلاعات این شرکت از جمله : مشتریانی که account  میخرند یا شارژ میکنند و مشکلاتی که مشتریان با آن رو به رو میشوند را در سیستم ثبت میکند.

نقش و کاربرد هوش مصنوعی در هولدینگ Sales Fourse

هوش مصنوعی در نرم افزار Sales Fourse

زمانی که مخاطب یا مشتری یک شرکت مشکلی را با شرکت در میان میگذارد، هوش مصنوعی با توجه به تمام موارد مشابهی که آن روز یا آن هفته پیش آمده است یا با توجه به سوابق اشتراک آن فرد سریع تمام موارد را بررسی می کند و چند مورد از گزینه های احتمالی را در اختیار کارشناسی که این مشکل را پیگیری میکند قرار می دهد و یا اگر کارشناس با موردی مواجه شود که نداند چه کاری باید انجام دهد، سیستم هوشمند به او کمک می کند بهترین تصمیم را بگیرد و اقدام مناسبی انجام دهد و یا به طور خودکار یک سری پیشنهادهایی را می دهد که می داند به احتمال زیاد مشتری از آن استقبال می کند.

نقش و کاربرد هوش مصنوعی در هولدینگ Sales Fourse

سیستم انیشتن

این سیستم یک مغز متفکر است که هوشمند بوده و محصولات و مولفه های های متعددی دارد این سیستم یک بخش دارد به نام Prediction Bilder یا سازنده پیش بینی کننده ،کار این بخش ایجاد ابزار های پیش بینی کننده است  و البته ابزار های پشتیبان تصمیم یا تصمیم یار هم دارد که کمک میکند یک پیش بینی از آینده داشته باشیم که چه اتفاقی خواهد افتاد و الان بهترین تصمیم چیست و چگونه برنامه ریزی کنیم

ربات انیشتن 

ربات میسازد به طور مثال ربات Chat bot ( ربات گفتگو) که به طور خودکار چت میکند و کارشناسان یک سری ربات را در سیستم میسازند که اگر شرایط خاص یا مشکلاتی پیش آمد این اقدامات را انجام دهد و اینگونه می توان با سرعت بالا به تمام دغدغه ها و سوالات و مشکلات کاربران پاسخ داد.

انیشتن vision

این قسمت طبقه بندی و لیبل گذاری تصاویر را انجام میدهد و متوجه میشود که هر عکس و تصویر مربوط به کدام قسمت است و به خوبی تصاویر را درک میکند. به طور مثال در شرکت هایی که اتومبیل اجاره میدهند ، بعد از این مشتری خودرو را تحویل داد با کمک عکس هایی که می توان از خورو گرفت و در این برنامه قرار داد ، انیشتن vision به سرعت تمام های قبل و بعد را بررسی و مقایسه میکند و اگر مورد کوچکی هم پیش آمده باشد اطلاع میدهد.

انیشتنvoice

این سیستم متوجه درک صوت ها میشود

انیشتن Recomender

این سیستم پیشنهاد گر یا توصیه کننده است ، این بخش می تواند به کارمندان بخش Businesپیشنهاداتی را بدهد که این اقدامات را باید انجام دهد و الان این تخفیف ها یا جشنواره ها را قرار دهند و یا در قرارداد این پیشنهادات را مطرح کنند و یا این تغییرات را اعمال کنند و حتی به مشتریان هم یک سری پیشنهادهایی می دهد.

انیشتن Discover 

این سیستم جنبه ها و زوایای پنهان داده ها را کشف میکند و آن ها را به صورت الگو در اختیار قرار می دهد.

انیشتنLanguege

در بحث NLP( پردازش زبان طبیعی ) از این سیستم بسیار استفاده میشود و همچنین از این بخش و از هوش مصنوعی در طبقه بندی کامنت ها و نظرات استفاده میشود که چه نظراتی مثبت است و اجازه انتشار دارد و چه نظراتی نمیتوانند منتشر بشوند.

انیشتن Search

به طور معنا گرایانه در مورد یک موضوع خاص و به طور دقیق تحقیق میکند.

تقریبا هیچ تکنولوژی معروفی وجود ندارد که Sales Fourse آن را پشتیبانی نکند پس در عرصه data و ذخیره اطلاعات بینهایت اطلاعات دارد و جزو مهم ترین این داده ها ، اطلاعات تراکنش ها است  که به طور مثال چه سفارش هایی را مشتریان داشته اند و تا چه مبلغی برای آن هزینه کرده اند، مبلغ و آیتم سفارش چه بوده است ، در چه بازه های زمانی بیشترین سفارش ها را داشته است و تمام جنبه های پنهان دیگر که توسط انیشتن Discover کشف میشود در سیستم ثبت میشود.

در ایران شرکتی همچون Sales Fourse وجود ندارد که در این حوزه ها و در حوزه علوم داده ها فعال باشد نیاز آن در ایران به شدت احساس میشود.