هوش مصنوعی در کشتی رانی

هوش مصنوعی در کشتی رانی

هوش مصنوعی می‌تواند داده‌ها را برای صنعت کشتی رانی  جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل کند. تا برنامه‌ها دقیق‌تر عمل کنند. و به‌عنوان یک تغییردهنده‌ی مسابقه دیجیتالی، در صنایع مختلفی دنبال می‌شود. که این امر می‌تواند پشتیبانی موثری از زنجیره‌های تامین را به‌موقع در زمان حمل‌ونقل و دسترسی به تجهیزات انجام بدهد.

شرکت‌های عمده کشتیرانی مانند Maersk، Panalpina و Flexport اقداماتی در این زمینه انجام داده اند. و ابتکارات لازم را برای استفاده از هوش مصنوعی از طریق شبیه‌سازی هوش انسانی، برای دستیابی به آرایه یا رفتارهای پیرامونی صنعت دریانوردی آغاز کرده‌اند. موضوعات مورد توجه عبارت‌اند از انتخاب بهترین بندر جایگزین، در زمانی که مقصد اصلی مسدود شده است. و تخمین بهترین زمان ورود تا از آمادگی بدون تاخیر لجستیک مورد نیاز خود اطمینان حاصل کنند.

همچنین از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی این‌که آیا یک فرستنده، سفارش خود را لغو خواهد کرد. یا کانتینرهایش توسط شرکت حمل‌کننده جابه‌جا شده و در محوطه بندر و بارانداز باقی خواهد ماند، استفاده می‌شود.

هوش مصنوعی در صنعت کشتی رانی را متحول میکند

ارسال اتوماتیک و دیجیتالی نقشه‌های دریانوردی به کشتی‌ها ضمن کاهش هزینه‌ها، کاهش کار کارکنان کشتی‌ها را نيز به دنبال داشته است. و ایمنی ناوبری شناورها را بالابرده است. کنترل مصارف قطعات، ملزومات، روغن، سوخت و غیره با استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته به‌دقت قابل پایش و بهینه‌سازی است.

اپراتور مسافربری Stena Line سوئد در نظر دارد. پلتفرم هوش مصنوعی را برای کاهش مصرف سوخت بر روی کشتی‌های ناوگان خود راه‌اندازی کند. نرم‌افزار هوش مصنوعی موسوم به Stena Fuel Pilot قادر به کشف اقتصادی‌ترین مسیر از لحاظ مصرف سوخت است. عواملی مانند آب و هوا، جریات آب و متغیر‌های دیگر درنظر گرفته می‌شوند. و سپس کارآمدترین مسیر توصیه می‌شود.

یکی از پیچیده‌ترین عوامل برای پیش‌بینی، جریانات آب است. که Stena امید دارد با استفاده ازاین تکنولوژی  این امر را ممکن میشود. هدف جاه طالبانه نهایی ایجاد یک سیستم بسیار دقیقی است. که کاپیتان بتواند جهت طرح ریزی مسیر‌ها با اطمینان خاطر کامل از آن استفاده کند.