پلتفرم سلامت هوشمند

پلتفرم سلامت هوشمند

جینجر یک پلتفرم سلامت هوشمند، گفتگو محور است که به صورت شبانه‌روزی و کم‌هزینه، خدمات روانشناسی را برای همگان امکان پذیر کرده است. این پلتفرم در سال 2011 در کالیفرنیا پایه‌گذاری شده است. اختلالاتی مانند اضطراب و افسردگی در آمریکا رایج هستند؛ به طوری که 40 میلیون نفر تحت تاثیر این اختلالات قرار گرفته‌اند و این در حالی است که تنها 35 درصد از این افراد تحت درمان قرار می‌گیرند. از این رو استارتاپ جینجر پلتفرمی را ارائه داده است که هر کسی تنها با استفاده از یک تلفن هوشمند، قادر به دسترسی به خدمات درمانی روانی باشد.در پلتفرم جینجر، کاربر می‌تواند با استفاده از گفتگوی آنلاین و به صورت متنی از مشاوره سلامت روان بهره‌مند شود. جینجر از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بهره‌مند است. الگوریتم جینجر به گونه‌ای طراحی شده که کلمات مورد استفاده توسط شخص را تجزیه و تحلیل می‌کند و به او مشاوره می‌دهد. بنا به تشخیص درمانگر و در صورت نیاز جلسات ویدئو درمانی و روانپزشکی در عرض چند ساعت به فرد ارائه می‌شود.جینجر تعداد دفعات ارسال پیام، مدت زمان صحبت، مدت خواب و میزان ورزش کاربر را پایش می‌کند و با استفاده از این اطلاعات، سرنخ‌هایی از سلامت روانی فرد به دست می‌آورد. این پلتفرم ابتدا یک الگوی پایه از فعالیت تلفن همراه کاربر ایجاد می‌کند. سپس انحراف از آن الگو را جستجو می‌کند. به عنوان مثال برای بیماران مبتلا به اختلال دو قطبی، افزایش یکباره و شدید پیام های متنی یا تماس‌های تلفنی ممکن است نشان‌دهنده یک دوره آشفتگی باشد. وقتی الگوریتم انحراف‌هایی در رفتار کاربر پیدا می‌کند، جینجر پیام‌هایی را برای بیمار ارسال می‌کند. همچنین این موضوع را به درمانگر یا مربی اطلاع می‌دهد تا با استفاده از اطلاعات معتبر و فوری مداخله کنند.تسهیل دسترسی افراد به مراقبت‌های سلامت روان، تنها هدف جینجر نیست. یکی دیگر از ارزش‌های افزوده جینجر، گردآوری داده‌ها و تجزیه و تحلیل آنها برای توانمندی ارائه خدمات شخصی‌سازی شده به افراد است. جینجر تاکنون موفق به جذب سرمایه‌ای معادل 120/7 میلیون دلار شده است.

پلتفرم سلامت هوشمند

استارتاپ پلتفرم کیوونتوس با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می تواند داده‌های انبوه ، برنامه زمانی جراحی‌ها، برنامه حضور کارکنان و دیگر داده‌های مراقبت سلامت را تحلیل کند و براساس آنها راهکاری در لحظه برای بهبود عملکرد بیمارستانی ارائه دهد. کیوونتوس می‌تواند مشکلات را پیش‌بینی کند، سپس با بررسی هزینه-اثربخشی، بهترین راهکار را پیشنهاد می‌دهد و به طور مستقیم، فرد مناسب را از تیم مربوطه برای رفع مشکل مشخص کند. نکته قابل توجه این است که پلتفرم هربار از داده‌ها و اتفاقات می‌آموزد و خود را سازگار می‌کند.این پلتفرم می‌تواند با بهینه کردن برنامه جراحی‌ها، مدیریت منابع، تسهیل تصمیم‌گیری‌ها و غیره زمان انتظار در اورژانس، زمان انتظار برای جراحی، مدت‌زمان بستری و هزینه‌های بیمار و بیمارستان را کاهش دهد. در حال حاضر بسیاری از بیمارستان‌های آمریکا به سیستم EHR مجهز هستند و داده‌های مربوط به بیماران را در سیستمی یکپارچه ذخیره می‌کنند. این داده‌های ارزشمند معمولا به صورت گذشته‌نگر استفاده می‌شدند و امکان به کارگیری در لحظه آنها فراهم نبود. اما کیوونتوس نه سیستم ذخیره‌سازی، بلکه سیستمی برای اقدام است که به بیمارستان‌ها برای پاسخ درلحظه به تغییرات مداوم شرایط کمک می‌کند.

شرکت Motive  یک استارتاپ در آمریکا  است که در زمینه تولید ردیاب های علائم حیاتی فعالیت می کند. هدف این شرکت تولید ابزارک هایی است که کاملا  با زندگی روزمـره مـا سـازگار باشـند و امکـان استفاده در تمامی حالات با کمترین مزاحمت برای کاربر را داشته باشند. اولین محصول این شرکت، یک حلقه هوشمند است که قابلیت ردیابی علائم حیاتی بدن را دارد. در کناراین حلقه با نصب نرم افزار تلفن هوشمند، تمام علائم به صورت  24ساعته در این اپلیکیشن قابل مشاهده و گزارش گیری هستند. حلقه طراحی شده توسط این شرکت ترکیبی از زیبایی، فرم و عملکرد مناسب است. این حلقه راحت وشیک، کوچک ترین ردیاب علائم حیاتی است که می تواند بر ضربان قلاب، میزان فعالیت، میزان کالری سوزی و خواب افراد نظارت کند.

پلتفرم سلامت هوشمند