کفش های هوشمند

کفش های هوشمند آلترا

 این کفش‌ها برای عاشقان ورزش دو ساخته شده‌اند و ورزشکاران دوی ماراتن با استفاده از آن‌ها می‌توانند در حین مسابقه اطلاعات ارزشمندی را به دست بیاورند. در ضمن کفش‌های آلترا تورین می‌توانند با استفاده از این اطلاعات طول هر یک از گام‌های شما و مدت‌زمان تماس پای شما با سطح زمین را نیز تشخیص دهند. صاحبان این کفش‌ها در صورت تمایل می‌توانند از راهنمایی‌های صوتی آن‌ها نیز بهره‌مند شوند. کفش‌های هوشمند آلترا تورین آی‌کیو به‌ صورت مستقیم با اپلیکیشن موبایل تناسب‌اندام شرکت به نام iFit ارتباط برقرار می‌کند.

کفش های هوشمند
کفش های هوشمند

کفش های هوشمند آندر

آندر آرمر در سال ۲۰۱۸ دو کفش هوشمند به نام HOVR Phantom و HOVR Sonic عرضه کرد. این کفش‌های مجهز به سنسور داخلی می‌توانند پارامترهای مختلفی مثل سرعت، مسافت طی‌شده، گام‌های کوتاه و بلند طی‌شده و ضرباهنگ حرکت فرد را ثبت کنند. در ضمن این کفش‌ها نیز قادر هستند اطلاعات مختلف را ذخیره کنند و آن‌ها را با وسایلی که به کفش متصل شده‌اند، به اشتراک بگذارند.یکی از ویژگی‌های جالب کفش ۲۰۲۰ آندر آرمر، کنترل میزان خستگی فرد است. این کفش قبل از اینکه  فرد را آغاز کند، از او می‌خواهید بپرد (که درواقع نوعی آزمایش است) و به این صورت میزان خستگی او را تشخیص می‌دهد.

کفش‌های هوشمند دیجیتسُل

 این کفش‌های هوشمند تعاملی برای تجزیه ‌و تحلیل وضعیت سلامتی، میزان خستگی، وضعیت قرارگیری بدن، گام‌های برداشته‌شده و کالری سوزانده‌شده و همچنین ایجاد اطلاعات دقیق برای بهبود وضعیت سلامتی و جلوگیری از آسیب‌دیدگی فرد، واکنش‌های شخصی‌سازی‌شده‌ای برای هر فرد ارائه می دهد.این کفش قادر است به بلوتوث نسخه ۴٫۰ متصل و از طریق اپلیکیشن موبایل و ارائه توصیه‌ها و نکات مهم به صورت صوتی به افراد، برای آن‌ها لحظه‌به‌لحظه مربی‌گری کند. این کفش‌های سبک نسل جدید از قابلیت بستن خودکار بندها و تنظیم دمای داخل نیز برخوردار هستند.

.

کفش های هوشمند
کفش های هوشمند

کفش های هوشمند سخنگو

این گجت جالب یکی از پروژه‌های جالب Google Art، Copy & Code است. کفش سخنگو از طریق بلوتوث به گوشی متصل می‌شود و چند سنسور شامل شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و سنسور فشار را برای کنترل سطوح مختلف فعالیت شما در خود جای داده است.این کفش جالب با بهره‌گیری از سنسورهایش حرکات شما را به‌دقت بررسی کنید و آن را تفسیر می‌کند. در مرحله بعدی اطلاعات تفسیرشده به پیام‌های متنی تبدیل می‌شوند و کاربر می‌تواند این پیام‌ها را به پیام‌رسان گوگل پلاس ارسال کند. این پیام‌ها پس از ارسال به گوگل‌پلاس به صورت آنی و لحظه‌‌ای در قسمت adunit دیده می‌شوند و افرادی که به این پیام‌ها دسترسی دارند، می‌توانند به‌راحتی آن‌ها را ببینند و حتی آن‌ها را به صورت صوتی با لحن جالبی بشنوند.

کفش های هوشمند مسیریاب

با استفاده از کفش هوشمند مسیریاب می‌توانید تنها با زدن پاشه کفش‌ها به هم، از طریق GPS در مسیر موردنظرتان هدایت شوید و به مقصدتان برسید. دستگاه  GPSکفش‌ها در پاشنه آن‌ها تعبیه شده است. در پشت هر دو کفش برچسب قرمزرنگی شبیه به برچسب قیمتی دیده می‌شود که در واقع آنتن کفش است و با ماهواره‌ ها ارتباط برقرار می‌کند. در قسمت جلوی کفش نیز چند چراغ در کنار یکدیگر و به شکل یک خط مستقیم قرار دارد و چند چراغ دیگر به‌ صورت دایره‌ای در اطراف آن‌ ها نصب شده ‌اند؛ این چراغ‌ ها برای نشان دادن جهت درست به کاربران ایجاد شده‌اند و در مواقعی که آن‌ ها باید مسیرشان را تغییر دهند، چراغ‌ های همان جهت روشن می‌شوند. در ضمن روشن شدن چراغ‌ های قرمز روی کفش نشان می‌دهد به مقصدتان رسیده‌اید و می‌توانید مقصد بعدی ‌تان را مشخص کنید. برای استفاده از این کفش‌های کاربردی، ابتدا باید مسیر مورد نظرتان را از طریق نرم‌ افزار عرضه‌ شده همراه کفش و کابل USB، به کفش انتقال دهید (برای یافتن آدرس موردنظر تنها کافی است روی نقشه موجود در نرم‌ افزار زوم و موقعیت مکانی مورد نظرتان را انتخاب یا کد پستی را وارد کنید) و پس از انجام این کار پاشنه کفش‌ ها را به هم بزنید تا مسیریابی آغاز شود.

کفش های هوشمند
کفش های هوشمند

کفش‌های هوشمند مخصوص کارگران ساختمان

این کفش‌های هوشمند نیز دارای کفی هوشمند و بی‌خطری هستند که می‌توانند میزان خستگی کاربران را تشخیص دهند و وضعیت بدن را ارزیابی می‌کند. در صورتی‌ که احتمال لیز خوردن یا حادثه ناگوار دیگری وجود داشته باشد، این کفش‌های هوشمند موضوع را سریعا به کارگران یا مدیران هشدارمی‌دهند. این کفش کاربردی توسط شرکت ژور تک (Zhor Tech) ساخته شده‌اند.

RunScribe 

RunScribe یک ابزار بسیار سبک وزن است که بر روی کفش نصب می‌شود و از یک حسگر ۹ محوره برای دریافت حرکات استفاده می‌کند. این دستگاه هزاران محاسبه را برای هر گام انجام می‌دهد. طیف گسترده‌ای از داده‌ها توسط این ردیاب ارائه می‌شود. از جمله: تعداد گام‌ها، فاصله، سرعت، زمان، طول گام؛ شاخص‌های کارایی (سرعت گام، زمان تماس، آهنگ پرواز)؛ مشخصات حرکت (نوع پیاده‌روی، حرکت گردشی پا، سرعت گردش پا به داخل)؛ تقارن.