کنترل سلامت با اینترنت اشیا

کنترل سلامت با اینترنت اشیا

گیرنده‌های کنترل سلامت اینترنت اشیا مانند گیرنده‌های فیت بیت، اپل، گارمین و…  می توانندضربان قلب و دیگر فعالیت‌های بدنی را کنترل کنند. همچنین این وسایل ‌می‌توانند به‌کاربر هشدار دهند که به ورزش بیشتری نیاز دارند و همچنین ‌می‌توانند این اطلاعات را با پزشکان و دیگر سیستم‌های هوش مصنوعی برای تکمیل نیازهای بیمار در میان گذارند.سیستم‌های هوش مصنوعی سلامت برای این منظور طراحی ‌شده‌اند که اطلاعات را بررسی کنند، نکات و گزارشات پرونده‌ی بیمار، تحقیقات خارجی، اختصارات پزشکی و راه منحصر‌به‌فرد و بهتری را برای درمان طراحی کنند.

کنترل سلامت با اینترنت اشیا

یکی از محبوب‌ترین و واضح‌ترین کاربردهای اینترنت اشیا در حوزه سلامت هوشمند، مانیتورینگ از راه دور است که برخی از اوقات به‌عنوان سلامت از راه دور شناخته می‌شود.‌ ‌‌‌این‌کار نه تنها هزینه‌های موجود را کاهش می‌دهد و نیاز افراد به مراجعه به مطب یا اورژانس را کمتر می‌نماید بلکه کیفیت زندگی بیمار را با حذف نیاز به مسافرت بهبود می‌بخشد. اگر بیمار محدودیت حرکتی داشته باشد یا نتواند از سیستم حمل‌و‌نقل استفاده کند، این شرایط ‌می‌تواند برایش بسیار مفید باشد.همچنین . بیشتر بیمارستان‌ها به سیستم‌های اینترنت اشیا روی آورده‌اند تا بتوانند دارایی‌های موجود را پیگیری کنند.

کنترل سلامت با اینترنت اشیا

هنگامی که پزشک تمام مراقبت‌های خود را به پایان رساند، بیمار ‌می‌تواند دستورالعمل دقیق مراقبت خود را از طریق یک اپلیکیشن تلفن همراه، بازیابی کند. پزشک یا پرستار ‌می‌توانند یادآورهای دارو را از اتاق بیمارستان فعال کنند و به‌طور مستقیم به دستگاه تلفن همراه بیمار، ساعت هوشمند، ایمیل و غیره ارسال گردد. در خیلی از اوقات پیش‌ می‌آید‌ که پزشک به مرخصی رفته و به هر دلیلی نمی‌‌‌تواند در یک موقعیت حساس که حضور پزشک الزامی است به بیمارستان مراجعه نماید‌. در این هنگام با استفاده از اینترنت اشیا‌ ، پزشک ‌می‌تواند به‌راحتی از راه دور وضعیت بیمار خود را بررسی نموده و دستورات لازم مراقبتی بیمار را‌، به سایر همکاران خود در بیمارستان ارائه دهد‌.