کنترل هوشمند مصرف آب

کنترل هوشمند مصرف آب با اینترنت اشیا

کنترل هوشمند مصرف آب برای انجام برنامه‌ریزی همواره نیاز به وجود آمار و اطلاعات منابع آب دارد. همچنین علاوه بر هدف نخست و با توجه به شرایط بحرانی منابع آب زیرزمینی که وجود دارد. ضرورت اندازه‌گیری حجم واقعی آب برداشتی و کنترل آن اهمیت به‌سزایی پیدا کرده است. و این مهم به وسیله کنتور میسر می‌شود. تعیین میزان برداشت آب از منابع آبی قبلا توسط قانون‌گذار و در ماده 12 قانون توزیع عادلانه آب مصوب 1361 مجلس شورای اسلامی گنجانده شده است.

کنترل هوشمند مصرف آب

اینترنت اشیا و صرفه جویی در مصرف آب

فناوری‌های کنترل هوشمند آبرسانی روشی برای صرفه‌جویی در مصرف آب است. و این امکان را فراهم می‌کنند تا میزان هدر رفت آب را کاهش داده و سیستم‌های آبرسانی شهری را کارآمدتر کنند. مؤسسه تحقیقاتی IDC پیش‌بینی کرده است. که تا سال 2024 برای مقابله با کمبود آب 45 درصد شهرها و جوامع از اینترنت اشیا (IoT) برای نظارت بر کیفیت و تشخیص نشتی در سیستم آبرسانی استفاده می‌کنند.

مانیتورینگ از راه دور به NRW با استفاده از انواع فناوری‌های سنسورها یا تحلیل الگوی تاریخی برای كاهش هدر رفت آب و هزینه‌های مرتبط با آن قابل دستیابی است.

فناوری هوشمند آب به شهرها و تأسیسات این امکان را می‌دهد. تا بهتر درک کنند که دارایی سیستم‌های آنها مانند پمپ‌ها و لوله‌ها چه کاری انجام می‌دهد. و نقاط مشکل در کجا هستند.

راهکارهای کنترل هوشمند آب امکان نظارت بر خطوط لوله‌ها، پمپ‌ها، شیرها و موتورها و کلیه زیرساخت‌های مرتبط را برای جمع‌آوری، تمیز کردن و توزیع آب فراهم می‌کند.

سیستم‌های کنترل هوشمند آب‌ کیفیت داده‌ها را از چندین منبع از جمله حوضه آبخیزداری، تصفیه‌خانه‌ها و تجهیزات آزمایش جمع‌آوری می‌کنند. ابزارهای مدل‌سازی بلادرنگ، درک درستی از آلودگی و تأثیر آن بر کیفیت آب را فراهم می‌کند.

از ابزارهای هوشمند آب نیز می‌توان برای مدیریت سیلاب، ردیابی سیلاب و سرریز آب نیز استفاده کرد. زیرا خطر نابسامانی شرایط جوی و آب و هوایی در جوامع که می‌تواند منجر به افت کیفیت آب شود، در حال افزایش است.