کنتور هوشمند آب

کنتور هوشمند آب امکان نظارت مداوم بر مصرف آب را فراهم می‌کند.

کنتور هوشمند آب (Smart Water Metering) یک کنتور آب معمولی است که به یک داده ثبت کننده اطلاعات متصل است و امکان نظارت مداوم بر مصرف آب را فراهم می‌کند.

کاربران قادر خواهند بود به جای انتظار برای قبض آب بعدی، درک درستی از مصرف آب را که در محل زندگی آن ها در زمان واقعی اتفاق می‌افتد داشته باشند.

آب هوشمند به شبکه ای از کنتورهای آب هوشمند و زیرساخت های هوشمند گفته می‌شود که به عنوان بخشی از سیستم زیرساخت اندازه گیری پیشرفته (AMI) مستقر شده‌اند.

سیستم های اندازه گیری هوشمند آب بدون در نظر گرفتن جمعیت، موقعیت مکانی، اندازه شهر یا زیرساخت‌های موجود، از همه نوع در دسترس هستند.

کنتورهای هوشمند زیرساخت تاسیسات را مانیتور می‌کنند

اینترنت اشیا به کمک سیستم های اندازه گیری آب هوشمند به شرکت‌های بزرگ امکان می‌دهد. محل لوله‌ها، کنتورها، شیرها، تأسیسات و سایر تجهیزات مهم را ببینند. به نوبه خود، این به برنامه کمک می‌کند تا سلامت زیرساخت خود را کنترل کنند تا با استفاده از برنامه های کمکی بتوانند مشکلاتی از قبیل نشت یا انسداد را مشخص کنند. اینکه دقیقا بدانند باید به کجا مراجعه کنند تا مشکل را برطرف نمایند بدون اینکه خدمات را برای مدت طولانی متوقف کنند یا نیروی انسانی را به صورت دستی جستجو کنند.

کنتور هوشمند آب

نحوه کارکرد کنتور هوشمند آب

کنتور آب هوشمند یک کنتور آب استاندارد یا معمولی است و اساساً همان عملکرد را انجام می‌دهد. با این تفاوت که برای “هوشمند” کردن آن، کنتور به دستگاهی متصل است که امکان خواندن، ذخیره سازی، نمایش و انتقال داده‌های مصرف آب به صورت مداوم را فراهم می‌کند.

میزان یا تنوع و دفعات ورود به سیستم و انتقال اطلاعات بدست آمده به نحوه پیکربندی کنتور آب بستگی دارد فاصله زمانی معمول ضبط و ذخیره داده‌ها برای کنتورهای آب خانگی هوشمند ساعتی است.

فناوری SWM به مسئولان آب اجازه می‌دهد تا از راه دور و با فرکانس بالاتر، قرائت کنتور آب را بدست آورند و در قالبی قابل استفاده برای اهداف مختلف از جمله مدیریت تقاضا و مصرف، تشخیص نشت و صرفه جویی در مصرف آب باشد.

این واحد فقط داده های عددی کنتور آب را می خواند و این اطلاعات را از طریق امواج رادیویی به یک سیستم جمع آوری داده نصب شده در مکان‌های خاص در سراسر شهر یا کشور منتقل می‌کند.