یخچال های مجهز به اینترنت اشیا

یخچال های مجهز به اینترنت اشیا

یخچال های مجهز به اینترنت اشیا آخرین نسل یخچال‌های موجود در بازار از نظر تکنولوژی ساخت هستند. این یخچال‌های هوشمند باعث تحول زیادی در دنیای محصولات خانه و آشپزخانه شده‌اند.

یخچال های مجهز به اینترنت اشیا معمولا دارای صفحه نمایش لمسی هستند. این صفحه نمایش لمسی علاوه بر اینکه قابلیت‌هایی مانند به اشتراک گذاشتن تصاویر، پخش آهنگ و یادداشت را دارد، می‌تواند جزییات حافظه خود را به صورت پیامک یا آلارم به گوشی تلفن همراه اعضای خانواده ارسال کند.درون یخچال های متصل به اینترنت اشیا دو تا سه دوربین تعبیه شده است. به این ترتیب شما می‌توانید از راه دور با کمک اپلیکیشن موبایل، مواد غذایی درون یخچال را ببینید و موجودی یا تاریخ انقضای آن‌ها را بررسی کنید.کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن مخصوص یخچال هوشمند خود به فروشگاه‌های آنلاین وصل شده و خریدهای لازم را انجام دهند.

یخچال های مجهز به اینترنت اشیا

در نسل جدید یخچال‌های هوشمند می‌توان با کمک پرتو لیزر، زمان فاسد شدن مواد خوراکی را تشخیص داد. این سیستم می‌تواند پوشیده شدن سطح خوراکی از میکروارگانیسم‌هایی مانند سالمونلا و ای کولی را تشخیص دهد. البته این ایده هنوز به یخچال‌های تجاری نرسیده و احتمالا نسل بعدی یخچال های متصل به اینترنت اشیا از آن بهره‌مند خواهند شد.

یک دوربین 30 تصویر در ثانیه از منطقه تحت تابش لیزر می گیرد و اگر هر گونه جنبشی در ‘لکه لیزر’ تشخیص داده شود، به این معناست که باکتری روی غذا وجود دارد.

این سازوکار روی سینه مرغ در سوپرمارکت ها که در جریان آزمایش مشخص شده بود به باکتری های ای کولی و باسیلوس آلوده بودند، آزمایش شد و براساس آن، مناطق آلوده و میزان آلودگی گوشت مرغ تشخیص داده شد.