یخچال های هوشمند

یخچال های هوشمند اینترنت اشیا

امروزه یخچال‌ های هوشمند به سطحی از پیشرفت در فناوری دست یافته‌اند که نسبت به چند سال پیش توجه‌ زیادی به خود جلب می‌کنند. قابلیت‌های کارآمدی نظیر دوربین، اینترنت، دستیار صوتی و…  دارند. لازم به ذکر است که یخچال فریزرهای هوشمند غالبا قیمتی بین ۳۵۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار دارند.

با یخچال های هوشمند می‌توانید رویدادهای تقویم موبایل خود را با یخچال همگام‌سازی کنید تا سایر اعضای خانواده از قرارها و جلسات شما اطلاع پیدا کنند.برخی مدل‌های یخچال‌های هوشمند این امکان را به شما می‌دهند که بدون باز کردن درب یخچال، از طریق صفحه‌نمایش تعبیه‌شده روی آن و البته به کمک دوربین داخلی، محتویات یخچال را مشاهده کنید.

یخچال های هوشمند اینترنت اشیا

برخی یخچال‌ های هوشمند جدید دارای سیستم‌عامل‌هایی نظیر اندروید یا IOS هستند که این مسئله امکان نصب بسیاری از اپلیکیشن‌ها را روی این دستگاه‌ها فراهم می‌کند.یخچال‌هایی که به دستیارهای صوتی مانند گوگل و الکسا و بیکسبی مجهز هستند، می‌توانند فرمان‌های صوتی شما را اجرا کنند. مثلا می‌توانید حین آشپزی یا ظرف شستن، بدون دخالت دست و با فرمان صوتی از یخچال بخواهید برای شما موسیقی پخش کند. این موضوع مخصوصا زمانی که اتصال اینترنت و وای‌فای نیز مهیا باشد کاربردهای فراوانی پیدا می‌کند.

با یخچال های هوشمند می‌توانید دستور پخت غذایی خاص را در اینترنت جستجو و آن را روی یخچال خود مشاهده کنید یا حتی به کمک یخچال خود به‌صورت آنلاین غذا سفارش دهید. به کمک وای‌فای و اینترنت اشیا چنانچه وسیله‌ی هوشمند دیگری در منزل دارید، می‌توانید به دستیار صوتی یخچال خود بگویید که آن را کنترل کند.