بانک مجازی
نمونه بارز بانک مجازی موفق در سطح جهانی بانکING است که در هیچ کجای دنیا شعبه ندارد; اما تمام فعالیت ها و خدمات بانکداری را با حداقل هزینه و سریع ترین زمان ممکن ارائه می دهد.
هریس بانک چنین شعبه هوشمندی را آزمایش کرد که هیچ کارمند واقعی در آن حضور ندارد. در این حالت ، یک کاربر اغلب توسط یک سیستم مبتنی بر فناوری یا بات ربات ها هدایت می شود. در مواردی که سوالاتی غیرقابل پیش بینی وجود دارد ، گپ بات ها می توانند از طریق ابزار کنفرانس ویدیویی با یک مشاور انسانی واقعی تماس بگیرند.
بانک مجازی، بانکی ۲۴ساعته و «همیشه باز» است که با بهره گیری از فرصت ها و امکانات جهان مجازی و روش های نوین بانکداری، بدون نیاز به شعبه های فیزیکی خدمات خود را «همه وقت»، «همه جا» و به صورت برخط (Online) به مشتریانش ارائه می دهد. بانکداری مجازی ضمن کمک به کاهش ترافیک و آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، موجب صرفه جویی در هزینه های مشتری و بانک، کاهش نرخ تسهیلات بانکی و افزایش آرامش و آسایش مشتریان می شود. بانک مجازی نه تنها چابکی بیشتری در ارائه خدمات جدید و شخصی سازی شده به مشتریان دارد بلکه برای مشتریان، کارکنان و سهامداران خود نیز مزایای ویژه و اختصاصی به ارمغان میآورد.اگر تاکنون مردم پول خود را در بانک ها ذخیره می کردند، استفاده از بانک های مجازی باعث ذخیره شدن وقت مردم نیز خواهد شد.