تناسب اندام با اینترنت اشیا

وزنه هوشمند Fitbit Aria

امروزه تناسب اندام به وسیله اینترنت اشیا و گجت های هوشمند صورت می گیرد.وزنه هوشمند Fitbit Aria یک وزنه ایده‌آل و مناسب برای افرادی است که عادت دارند هر روز صبح وزن خود را با ترازو بسنجند کار این وزنه ورزشی فقط نمایش وزن کاربر نیست بلکه قادر به محاسبه درصد چربی بدن و همچنین شاخص توده بدن یا همان BMI است.

این وزنه هوشمند ورزشی می‌تواند اطلاعات ۸ کاربر را به صورت همزمان در خود نگهداری کند. برای انتقال اطلاعات و داده‌ها از این وزنه به کامپیوتر و یا گوشی تلفن همراه از اتصال وایرلس استفاده می‌شود.

اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که در آن‌ها می‌توان از داده‌های جمع آوری شده توسط این وزنه استفاده کرد به عنوان مثال می‌توانید از داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط این وزنه روی اپلیکیشن‌های نصب شده در گوشی همراه خود استفاده کنید به نحوی که این اپلیکیشن‌ها به شما خواهند گفت چه زمانی به اهداف سلامت و ورزشی‌ که برای خود ایجاد کرده‌اید، می‌رسید.

اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط این وزنه را می‌توانید با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

تناسب اندام با اینترنت اشیا و گجت های هوشمند
تناسب اندام با اینترنت اشیا و گجت های هوشمند
چنگال‌های هوشمند HAPIfork

اینترنت اشیا در تمامی حوزه ها می تواند کاربرد داشته باشد این گجت های هوشمند چنگال HAPIforkمجهز به سنسورها و حسگرهایی هستند که سرعت غذا خوردن را در کنار فاکتورهایی مثل حجم هر لقمه و مدت زمانی که غذا خوردن شما طول می‌کشد بر حسب دقیقه می‌سنجد.و این فاکتور ها در تناسب اندام نیز موثر است.

برای این چنگال‌های یک اپلیکیشن طراحی شده است، که روی گوشی تلفن همراه هوشمند نصب می‌شود و کلیه اطلاعات جمع‌آوری شده توسط چنگال از طریق اتصال USB به اپلیکیشن منتقل می‌شود. پردازنده چنگال یا همان CPU آن در بدنه چنگال تعبیه شده است.

برای شستشوی چنگال باید آن را از روی بدنه دستگاه جدا کنید و آن را بشویید.

گجت های هوشمند Skulpt Performance

این گجت های هوشمند به شما کمک می‌کند حجم چربی‌های جمع‌شده در بدن خود را اندازه گیری کنید این دستگاه هوشمند قادر به جمع‌آوری و تحلیل داده‌های جمع آوری شده خود است.

با استفاده از این داده‌ها و نتایج تحلیل‌های صورت گرفته توسط دستگاه روی آن‌ها،  Skulpt performance به شما می‌گوید کدام یک از عضلات شما نیاز به تقویت بیشتری دارند و در تمرین‌های ورزشی خود باید بیشترین تمرکز را روی کدام یک از عضلات خود قرار دهید.

این سیستم همچنین قادر به تشخیص قدرت ۲۴ دسته از ماهیچه‌های بدن در قسمت‌های مختلف اندام کاربر است با توجه به داده‌هایی که این دستگاه از حجم و ظاهر بدن افراد جمع‌آوری می‌کند، برنامه ‌های ورزشی مناسب به کاربر ارائه می‌شود. نکته مهم این است که نتیجه تحلیل‌های دستگاه برای هر فرد متفاوت است. از این رو از این دستگاه می‌توان مانند یک مربی بدنسازی خصوصی استفاده کرد.

تناسب اندام با اینترنت اشیا و گجت های هوشمند
تناسب اندام با اینترنت اشیا
کمربند لاغری هوشمندSamsung

درون سگک کمربند لاغری هوشمند سامسونگ چند حسگر تعبیه شده است که فعالیت‌های کاربر اعم از فعالیت‌های معمول روزانه و تمرین‌های ورزشی کاربر را ثبت می‌کنند. این سنسورها یا حسگرها اطلاعات خاصی را جمع‌آوری می‌کنند و به اپلیکیشن آن که WELT نام دارد. و قابل نصب روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند است ارسال می‌کنند.

این اپلیکیشن اندازه دور کمر فرد که توسط کمربند هوشمند اندازه‌گیری شده است و تعداد گام‌هایی را که کاربر در طول روز بر می‌دارد. در کنار مدت زمان فعالیت و استراحت کاربر نمایش می‌دهد. علاوه بر این کمربند هوشمند سامسونگ قادر به تشخیص عادات رفتاری و ارائه برنامه کاهش وزن دقیق برای مدت زمان یک هفته یا یک ماه است.

همچنین اپلیکیشن طراحی شده برای این کمربند قادر به شبیه‌سازی سه‌بعدی اندام کاربر است در این تصویر سه‌بعدی بخش‌هایی از بدن کاربر که نیاز به چربی‌سوزی و تمرکز بیشتر دارند با رنگ‌های مختلف نمایش داده می‌شود.

فهرست