خدمات رسانی در هتل های هوشمند

خدمات رسانی در هتل های هوشمند

در هتل های هوشمند میهمان با برنامه‌‌‌‌‌‌ای که در گوشی هوشمندش نصب ‌می‌شود، پیام‌ها و خواسته‌های خود را به پیش خدمت‌ها می­ رساند، آن‌ها پیام را دریافت و عملی می­ کنند. ‌‌علاوه‌ بر آن، در هتل های هوشمند میهمان‌ ‌می‌تواند از طریق منوی موجود در این برنامه، اقلام و خدمات مورد نیاز خود را از بخش‌های مختلف هتل سفارش دهد. بعد از یک پرواز طولانی، میهمانان کمی مایل به ایستادن در صف برای چک کردن اتاق‌ها هستند. با برنامه رزرو آنلاین دیگر نیازی به ایستادن در صف نیست. ‌‌علاوه‌ بر این، میهمانان با استفاده از این برنامه ‌می‌توانند به کارمندان اعلام کنند که چه چیزی می­خواهند و چه زمانی به آن احتیاج دارند. تحت چنین شرایطی، درخواست‌های آنان به موقع عملی خواهد شد. میهمان‌ ‌می‌تواند بدون آن­که ساعت‌ها پشت کانتر بماند تا یک اتاق خالی پیدا کند، با چند کلیک ساده در گوشی هوشمند خود و حتی دور از هتل اتاق رزرو نماید و یا آن را تحویل دهد.

خدمات رسانی در هتل های هوشمند

بعضی از کارهای پذیرایی و ‌‌‌‌‌‌میهمان‌نوازی هتل های هوشمند به خود اتاق محول ‌می‌شود، مثلا بر اساس تمایلات و عادت‌های میهمان که به هنگام رزرویشن در سیستم ثبت شده است، نور و دمای اتاق کم و زیاد شده و پرده‌ها کنار می­ روند. اطلاعات مشتریان هتل‌ های هوشمند ‌‌علاوه‌ بر اینکه برای تأمین بهتر نیازهای آن‌ها مورد استفاده قرار می­ گیرد؛ تعامل میهمانان را با بخش‌های مختلف در طول اقامتشان تسهیل می­کند. نتیجه کاهش هزینه نیروی انسانی خواهد بود.

خدمات رسانی در هتل های هوشمند

 همچنین هتل های هوشمند این امکان را دارند تا با کمک داده‌های ‌‌‌‌‌‌جمع‌آوری شده از اقامت‌های قبلی، خدمات مشخصی را برای برخی از مسافران مهیا کنند. سنسورهای هوشمند قرار است به هتل‌ها کمک کنند تا در زمان‌هایی که میهمانان در اتاق‌های خود هستند، اعلان‌هایی را به تلفن‌های هوشمند آن‌ها ارسال کنند. این اعلان‌ها‌ ‌می‌تواند شامل پیشنهادهای شخصی بر مبنای سفارش‌های گذشته آن­ها باشد. مشابه این کار را شما ‌می‌توانید در مورد بسیاری از نرم‌افزارهای سفارش غذا مشاهده کنید.

خدمات رسانی در هتل های هوشمند

سیستم هتل های هوشمند ‌می‌تواند اطلاعات و عادت‌های شخصی هر مسافر را ذخیره کرده و در مراجعه ی بعدی برای ارائه ی خدمات درخور و مناسب هر شخص استفاده کند. برای مثال، اگر هتل های هوشمند بدانند که یک میهمان از ماساژ در آب‌گرم راضی بوده است، دفعه بعد پیشنهاد ماساژ در آب‌گرم را برای آن میهمان ارسال خواهد کرد. وقتی هتل‌ها بتوانند، داده‌های مشتریان را در زمینه‌های مختلف بررسی کنند و بسنجند، متوجه نارضایتی‌های مشتری خواهند شد و درمی‌یابند که در چه نقاطی قادر به رفع نیاز و خواسته مسافران نبوده‌اند. مثلا اگر مسافری نتواند دمای مناسب خود را در اتاق پیاده‌سازی کند یا در مورد نور انتقادی داشته باشد و غیره. داده‌هایی که از او در اپلیکیشن به ثبت رسیده است، به هتل و مدیران هشدارهای لازم را در جهت اصلاح وضعیت می‌دهد، در این صورت هتل‌داران بهتر ‌می‌توانند تجارب سفر مشتریان را مدیریت کنند و خاطره و تجربه خوبی برای آن‌ها فراهم کنند.

خدمات رسانی در هتل های هوشمند

هتل‌ های هوشمند با امکان ایجاد ارتباط میان مشتری و سیستم مرکزی هوشمند خدمات ‌می‌توانند به نفع مشتری و هتل به صورت توأم کمک کنند. برای مثال، فرض کنید که شیر دستشویی نشتی دارد یا چکه می‌کند، در این صورت، با ارسال یک پیام ساده و سریع از سوی مشتری به هتل، پیگیری‌های لازم برای رفع این مشکل آغاز خواهد شد. چنین سرعت و سهولتی در ایجاد ارتباط میان هتل و مسافر تا حد زیادی باعث بهبود و اصلاح ‌می‌شود، در چنین شرایطی، مصرف انرژی هم به شکل قابل‌توجهی پایین خواهد آمد. در همین مثال، چکه کردن آب هتل، اطلاع‌رسانی به هتل خیلی بهتر صورت می‌گیرد و برخلاف شیوه‌های سنتی نیاز نیست که ابتدا یک نیروی خُرد در جریان قرار گیرد و بعد او به نیرویی دیگر و سلسله مراتبی طولانی اطلاع‌رسانی کند. مثلا بخش تعمیرات و تأسیسات مستقیم با دریافت پیام مرتبط با خرابی، سریعا مشکل را حل می‌کند.

فهرست