پلتفرم اینترنت اشیا در آتش نشانی هوشمند

پلتفرم اینترنت اشیا در آتش نشانی هوشمند

پلتفرم اینترنت اشیا در آتش نشانی هوشمند نقش موثر و ویژه ای دارد. پلتفرم اینترنت اشیا داده‌ها را از حسگرهای یک منطقه جمع‌آوری می‌کند و داده های مهم را به ادارات آتش‌ نشانی ارسال می‌کند، مکان دقیق وقوع حادثه را نشان می‌دهد و آتش‌نشانان را قادر می‌سازد تا تجهیزات مناسب را به مکان وقوع ببرند. همچنین از هوش مصنوعی در سیستم‌های تشخیص حریق هوشمند برای شناسایی هشدارهای نادرست استفاده می‌شود.

اینترنت اشیا در آتش نشانی هوشمند

با استفاده از پلتفرم اینترنت اشیا در آتش نشانی هوشمند خدمات به طور یکپارچه و کارآمد برای کنترل از راه دور و نظارت بر سیستم‌های تشخیص و اعلام حریق به آتش نشانی ارائه می‌شود. امکان دسترسی از راه دور به سیستم‌های اعلام حریق نصب شده راه حلی پیشرفته است و در این روش نظارت مستقیم بر تعمیر و نگهداری تجهیزات نیز به‌آسانی میسر می‌شود. با بهره‌گیری از پلتفرم بومی اینترنت اشیا در بستر اینترنت و ارتباط دستگاه‌ها و وسایل مختلف با یکدیگر، می‌توان داده‌ها و اطلاعات مختلف مربوط به هر یک از این دستگاه‌ها را، در یک مخزن و یا پایگاه‌داده، به‌صورت متمرکز و یکپارچه ذخیره و نگهداری نمود. سپس از این داده‌ها و اطلاعات در راستای اهداف موردنظر استفاده‌های مفید و سودمند داشت. با پیاده‌سازی این فناوری و استفاده بلندمدت می‌توان در وقت، هزینه و سایر خدمات صرفه‌جویی نمود.

برای ایمنی بهینه در اماکن تجاری یا صنعتی، تجهیزات اینترنت اشیا تشخیص حریق و حسگرهای آتش در تمامی طبقات ساختمان‌ها باید نصب شوند. این سیستم با استفاده از دتکتورهای دود، حرارت، شعله و منوکسید کربن و یا دتکتورهای ترکیبی قادر به تشخیص آتش‌سوزی می‌باشد و بلافاصله به‌وسیله آژیر و یا تماس تلفنی با مالک و مراکز آتش‌نشانی، آتش‌سوزی را اطلاع‌رسانی می‌کند و اقداماتی را برای مهار آتش‌سوزی انجام می‌دهند.

فهرست