ادارات هوشمند

ادارات هوشمند

اندازه بازار ادارات هوشمند به آرامی رو به افزایش است. این رقم در سال ۲۰۱۷ به ۲۲.۲۱ میلیارد دلار رسید و پیشبینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ به دوبرابر یعنی ۴۶.۱۱ میلیارد دلار برسد.و درحالی که بیشتر مردم حدود ۸ تا ۱۰ ساعت از روز را سر کار می‌گذرانند طبیعی است که هوشمند سازی ادارات با استفاده از اینترنت اشیا درحال تبدیل شدن به نقطه عطف زمانه حاضر است.دلایل خوبی برای اقتباس فناوری‌های ادارات هوشمند وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از اینترنت اشیا در ساختمان‌های اداری بازدهی کار را بالا ببرید، تکالیف روزانه را با سهولت بیشتری انجام دهید و برای کارمندان خود محیط کاری امن‌تر و راحت‌تری فراهم کنید.

زیربنای ادارات هوشمند اینترنت اشیا است.به معنای دیگر این ارتباط به این صورت است که سنسورها و کنترل کننده های ادارات هوشمند بر بستر اینترنت بنا شده اند.از جمله مهمترین بخش های هوشمند سازی ادارات می توان به هوشمند سازی و کنترل دمای محیط، کنترل روشنایی، ایجاد ایمنی در محیط کار اشاره کرد.

ادارات هوشمند

در ادارات هوشمند کنترل روشنایی و دما بر اساس اطلاعات به دست آمده از سنسورها است. به عنوان مثال اگر کارمندی فراموش کند پیش از پایان ساعت کاری سیستم تهویه و کنترل دما را خاموش کند، دیگر جای نگرانی نیست. چرا که با تشخیص عدم حضور افراد توسط سنسورها، چراغ‌ها و سیستم سرمایش و گرمایش به صورت خودکار خاموش می‌شوند.روش دیگری که برای کاهش مصرف انرژی استفاده می‌شود، تحلیل اطلاعات به دست آمده از دستگاه‌ها است. در یک اداره هوشمند، میزان مصرف هر دستگاه به صورت دقیق و با ساعت قابل مشاهده است. بررسی اطلاعات نشان می‌دهد میزان مصرف هر یک از کارکنان چقدر است و چگونه می‌توان آن را کاهش داد.سنسورها و سیستم‌های خودکار می‌توانند داده‌ها را به صورت بلادرنگ ضبط کنند. این داده‌ها سپس پردازش شده و تبدیل به اطلاعاتی مفید می‌شوند که برای تحلیل، اندازه‌گیری و بهبود عملکرد پرسنل و شرکت استفاده می‌شوند.با خودکار سازی کارها و امکان کنترل هر سیستمی با تلفن همراه، باعث می‌شود که کارمندان در نهایت آسودگی خاطر به انجام کارهای خود پرداخته و در نتیجه راندمان کاریشان بالا برود.

ادارات هوشمند
بسیاری از افراد تصور میکنند که برای انجام هوشمندسازی، نیاز به تغییر سیم‌کشی‌ها و در نتیجه تعطیل کردن محل کار است. جالب است بدانید که هوشمند کردن محیط کار نه تنها نیازی به تعطیلی و عقب انداختن کارها ندارد، بلکه سریع و بدون ایجاد هیچ گونه خرابی و دردسر انجام می‌شود.
اساس کار ادارات هوشمند مشابه هوشمند سازی ساختمان مسکونی است. با این تفاوت که ساختمان‌های اداری معمولا تنوع تجهیزات بیشتری داشته و در ساعات محدودی از شبانه روز توسط عده زیادی از افراد استفاده می‌شوند. بنابراین در تعریف سناریوها و همچنین هوشمندسازی تجهیزات، باید توجه داشت که هدف از پیاده سازی اداره هوشمند، تامین آسایش و آرامش مراجعه‌کنندگان و کارمندان در کنار تامین امنیت است.
فهرست