اینترنت اشیا در آشپزخانه هوشمند

اینترنت اشیا در آشپزخانه هوشمند

یکی از بخش های خانه مدرن آشپزخانه هوشمند است که هوشمندسازی آن بسیار دارای اهمیت بوده و از وسایل مدرنی که بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده اند در آن استفاده می شود.محصولات آشپزخانه هوشمند شامل اجاق گاز، چای ساز، مایکروفر، هود، یخچال فریزر، ترازوی آشپزخانه، آبمیوه گیری و … هستند که هر کدام کارایی های منحصر بفرد خود را دارند. نصب وسایل هوشمند در آشپزخانه به صاحب خانه این امکان را می دهد که بر اساس زمان بندی اعلام شده به دستگاه ها، انجام کارهای خاص را به آنها بسپارند و با خیالی آسوده سایر کارها را انجام دهند.

اینترنت اشیا در آشپزخانه هوشمند

قهوه ساز یکی از تجهیزات کاربردی درآشپزخانه هوشمند است.برای استفاده از این دستگاه، تنها به کمک گوشی هوشمند یا تبلت خود دستور شروع درست کردن قهوه را به دستگاه می‌دهید و دستگاه سفارش شما را آماده می‌کند. این دستگاه می‌تواند به اندازه ۱۲ فنجان قهوه برای شما آماده کند. به کمک اپلیکیشن این دستگاه، می‌توانید مدت زمان جوشیدن آب را تنظیم کنید و قهوه آماده شده را سر ساعت مورد نظر میل کنید.

اینترنت اشیا در آشپزخانه هوشمند

در آشپزخانه هوشمند آرام پز ها و یا قابلمه‌های هوشمند مجهز به سنسورهای حرارتی و تشخیص بو هستند که می‌توانند روند پخت غذا و دمای لحظه‌ای آن را به شما گزارش دهند. این محصولات دارای یک اپلیکیشن مخصوص به خود هستند که گزارش لحظه‌ای پخت غذا را به شما می‌دهند، امکان تغییر دمای قابلمه را دارید، می‌توانید آن را خاموش کنید و حتی زمان پخت غذا را افزایش دهید. در غذاسازهای هوشمند از یک سنسور تشخیص بوی سوختگی بهره می‌برند که در صورت سوختگی و فراموشی شما، یک اعلان هشدار به شما ارسال می‌کنند.

اینترنت اشیا در آشپزخانه هوشمند

با یخچال های هوشمند می‌توانید رویدادهای تقویم موبایل خود را با یخچال همگام‌سازی کنید تا سایر اعضای خانواده از قرارها و جلسات شما اطلاع پیدا کنند.برخی مدل‌های یخچال‌های هوشمند این امکان را به شما می‌دهند که بدون باز کردن درب یخچال، از طریق صفحه‌نمایش تعبیه‌شده روی آن و البته به کمک دوربین داخلی، محتویات یخچال را مشاهده کنید.

اینترنت اشیا در آشپزخانه هوشمند