اینترنت اشیا در فروشگاه های زنجیره ای

اینترنت اشیا در فروشگاه های زنجیره ای

استفاده از اینترنت اشیا در فروشگاه های زنجیره ای نه تنها باعث ساده‌سازی خواهد شد، بلکه اطلاعاتی را در اختیار مدیران خواهد گذاشت که باعث بهینه‌سازی در انبارداری، فروش و مدیریت مشتری مداری می‌شود و در نتیجه این بهینه‌سازی منجر به سوددهی بیشتر خواهد شد. ارزش واقعی اینترنت اشیادر فروشگاه های زنجیره ای در گسترش عظیم پردازش و تحلیل انبوه داده‌ها  است. دیدگاه و افقی که از مجموعه داده‌های نشاءت گرفته از اینترنت اشیادر فروشگاه های زنجیره ای وجود دارد، برای تصمیم‌گیرندگان سازمان‌ها ‌ارزش خواهد شد. این اطلاعات در حال حاضر توسط شرکت‌های تأسیساتی مورد استفاده قرارگرفته و از آن‌ها برای مدیریت منابع جهت بهینه‌سازی هزینه در مقابل سود به‌کارگیری می‌شود.

اینترنت اشیا در فروشگاه های زنجیره ای

استراتژی‌های مدیریت انبار باید به گونه‌ای باشند که مشتری خواهان آن محصولات است؛ مشتریان به شما نمی‌گویند چطور باید محصولاتتان را مدیریت کنید. درحالی‌که ترجیحات مصرفی و رفتار خرید مشتریان درباره نوع موجودی که باید در انبارتان نگهداری کنید و نحوه ارسال آن، مدیران را از این مسئله آگاه خواهد کرد. نحوه‌ بارگیری سریع محصولات، عدم وجود خطاهای عملیاتی و نداشتن تاخیر به هنگام ارسال سفارشات مشتریان از جمله مهم‌ترین خواسته‌های مشتریان است که می‌بایست به آن‌ها پرداخت.

اینترنت اشیا در فروشگاه های زنجیره ای

اینترنت اشیا در فروشگاه های زنجیره ای باعث ایجاد تعادل صحیحی بین بهره‌وری و مدیریت محصولات براساس سفارشات مشتری می شود و انبارداری به این شکل محقق نخواهد بود مگر با در اختیار داشتن اطلاعات و داده‌های تمیز و درلحظه‌ای که به صورت مکانیزه جمع‌آوری شده باشند؛ برای مثال، اگر محصولاتی دارید که مشتری‌ها آن را دوست دارند و سفارشاتی با نرخ بالا دریافت می‌کنید، پس شما باید عملیات‌های انبارداری این فضای مهم را به نحوی ساده‌سازی کنید که محصولات به طور کارآمد چیده شوند و سریعاً از محل چینش به کوتاه‌ترین شکل ممکن و بدون خطا بارگیری شوند و متوجه شوید که چه محصولاتی مورد پسند یا نیاز مشتریان است و آن محصولات به طور گزینشی در طول تایم­ های معین به شماره همراه مشتریان پیامک می­شود و حتی این داده­ ها می ­توانند به یک تیم پزشکی هم متصل باشند و متوجه شوند کاربران با توجه به وضعیت سلامتی و سن خود و خانواده­‌شان چه کالاهایی را بیشتر خریداری می‌کنند که مناسب سبد غذایی آن‌ها نیست و چه مواد غذایی را کم‌تر خریداری می‌کنند.