اینترنت اشیا در کارخانه هوشمند مواد غذایی

اینترنت اشیا در کارخانه هوشمند مواد غذایی

فناوری اینترنت اشیا در کارخانه هوشمند مواد غذایی می‌تواند با جلوگیری از خروج کالای نامرغوب در همان ابتدای چرخه تولید، باعث افزایش ایمنی محصولات شود.اگر سیستم شما با حسگرهای مناسب به درستی تنظیم شود، این کار به راحتی انجام می‌شود. بعنوان مثال، تاسیسات شما در حال تولید سس است و این سس باید به مدت پنج دقیقه تا دمای 192 درجه گرم شود تا اطمینان حاصل شود که کلیه نیازهای نظارتی برآورده می‌شوند. سنسورهای متصل به اینترنت می‌توانند نقاط تنظیم شده زمان و دما را در لحظه اندازه‌گیری کرده و در صورت عدم برآورده شدن، بلافاصله اعلان ارسال کنند.

تولیدکنندگان همچنین می‌توانند معیارهای کیفی، مانند زمان و دمای پخت، را به تجهیزات مجهز به اینترنت در کارخانه مواد غذایی ارسال کنند. دستگاه می‌تواند بر اساس دستورالعمل‌های برنامه‌ریزی شده خود، دستورالعمل خاصی را در یک زمان خاص با افزودن برخی مواد خاص و سپس پردازش به روشی خاص، اجرا کند. تمام مراحل از قبل ایجاد شده‌ و از یک منبع کنترل شده واحد می‌آیند.

اینترنت اشیا در کارخانه هوشمند مواد غذایی

یک کارخانه با استفاده از فناوری اینترنت اشیا می‌تواند از راه دور کنترل و نظارت شود، و  سازگاری محصول را در سراسر زنجیره تأمین بهبود بخشد. فناوری اینترنت اشیا در واقع باعث می‌شود كه كاركنان كارخانه بیشتر به كار خود متمرکز شوند. به لطف دسترسی بی‌سابقه به داده‌های ارائه شده توسط پلتفرم اینترنت اشیا، کارمندان امکانات خود را بیش از هر زمان دیگری درک می‌کنند.

پلتفرم اینترنت اشیا با دستیابی بی‌سابقه به داده‌های لحظه‌ای امکان فرآوری مواد غذایی را فراهم کرده است، اما بسیاری از تولیدکنندگان مواد غذایی هنوز در حال آموزش این قابلیت‌ها و کارهایی که می‌توانند با همه این داده‌های جدید انجام دهند هستند. و داده‌ها را می‌توان با گذشت زمان جمع‌آوری کرد تا شرکت‌ها بتوانند روند بلند مدت را تجزیه و تحلیل کنند.

اینترنت اشیا در کارخانه هوشمند مواد غذایی

کارخانه های هوشمند با استفاده از شبکه های اینترنت اشیا ، می توانند به صورت لحظه ای فعالیت ماشین آلات و تجهیزات درون کارخانه را ثبت و ذخیره کنند. تولیدکنندگان و سازندگان نیز می­ توانند از داده های ثبت شده برای خودکارسازی گردش کار و بهینه ­سازی سیستم های تولید استفاده کنند. اتوماسیون و بهینه سازی، شرکت های صنعتی را در کاهش قابل توجه هزینه ها و نیز افزایش کیفیت و حجم تولید یاری می کند.مدیریت دارایی ها با تکیه بر فناوری اینترنت اشیا موجب افزایش دقت نظارت و پایش لحظه ای دارایی ها می شود و به کسب و کارها کمک می کند تا منابع خود را بهینه سازند.