سیستم‌‌‌ ها و سنسور‌‌‌ های محیطی و امنیتی هوشمند

سنسور‌‌‌ های محیطی و امنیتی جزء دسته سنسورهایی محسوب می‌شوند که جهت ایمنی و امنیت محیط پیرامونی‌مان ‌‌‌به‌کار گرفته می‌شوند.سنسور‌‌‌ها یا ماژول‌‌‌های امنیتی شامل دوربین‌‌‌های هوشمند، سنسور حرکت، سنسور درب و پنجره، سنسور لرزش و نیز آژیر خطر و به طور کل دزدگیرهای هوشمند می ­باشند.

بخش دیگر سنسور‌‌‌ های محیطی و امنیتی ، ماژول‌‌‌های ایمنی می­باشند که شامل سنسور شدت نور، سنسور دما و رطوبت، سنسور تشخیص نشت آب، سنسور تشخیص نشت گاز، سنسور تشخیص نشت مونوکسید کربن، سنسور دود و یا اعلان حریق و قطع کن شیرفلکه گاز یا آب است.

هر کدام از این تجهیزات نقش امنیتی و ایمنی خود را در هنگام خطر در محیط ایفا کرده و به کاربر از طریق ارسال پیام به موبایل اطلاع رسانی می‌کنند. سنسورهای محیطی و امنیتی با سامانه‌‌‌های دیگر ارتباط برقرار می ­نماید تا بفهمد شما در خانه حضور ندارید و سیستم امنیتی را فعال نماید و البته که می‌توان سیستم امنیتی را از طریق گوشی‌‌‌های هوشمند فعال یا غیرفعال نمود و وضعیت امنیتی را از طریق اپلیکیشن موبایل بررسی کرد. همچنین سیستم امنیتی به سیستم روشنایی خانه متصل است تا در زمانی که افراد در خانه حضور ندارند با روشن و خاموش نمودن خودکار چراغ‌‌‌های درون و بیرون خانه فعالیت‌‌‌های روزمره در خانه را شبیه‌سازی نماید و در زمان برگشت افراد به خانه چراغ‌‌‌های جلوی خانه و آشپزخانه به طور خودکار روشن می‌شوند و اگر هر چیز غیر معمولی اتفاق افتد بر روی اپلیکیشن موبایلی یک پیام برای اطلاع ظاهر می‌گردد.

خانه هوشمند

سنسور درب و پنجره هوشمند

این سنسور بخشی از سیستم امنیتی و آسایشی خانه هوشمند است. سنسور در و پنجره هوشمند را می‌توان در مدهای امنیتی و آسایشی فعال کرد. به این صورت که در مد امنیتی اگر درب یا پنجره‌‌‌ای باز شود کاربر را از طریق گوشی همراه و یا سیستم آژیر مطلع می‌کند. یا در حالت آسایشی در هنگام شب و با ورود به منزل با باز شدن درب چراغ‌‌‌های منزل روشن می‌شود. این سنسور برای نظارت بر درها، پنجره‌‌‌ها و هر شی دیگر که نیاز به باز و بسته شدن دارند استفاده می‌شود.

خانه هوشمند

سنسور تشخیص نشت آب هوشمند

یک سنسور بی‌سیم جهت تشخیص نشت آب می­باشد. این سنسور در آشپزخانه، رختشورخانه و هر جایی در خانه هوشمند که احساس می­کنید امکان نشت و ترکیدگی لوله آب وجود دارد ‌‌‌به‌کار می­رود. عملکرد سنسور به این شکل است که هنگام وقوع نشتی آب، این سنسور شروع به آلارم زدن می‌کند و سریعا پیغامی را به گوشی کاربر ارسال می‌کند. همچنین در صورت استفاده از شیربرقی سر راه ورودی فلکه آب، سریعا دستور قطع آب اصلی ساختمان را صادر کرده و شیربرقی این کار را سریعا انجام می­ دهد.

خانه هوشمند

سنسور حرکت هوشمند

سنسور حرکت یکی از تجهیزات امنیتی خانه هوشمند محسوب می‌شود. وظیفه اصلی سنسور حرکت هوشمند، تشخیص حرکت است. شما می‌توانید با استفاده از این سنسور در نقاط مختلف منزل یا محل کار خود که ضریب امنیتی پایین تری دارد، امنیت فضای مورد نظرتان را تامین کنید. این سنسور با تشخیص حرکت، با ارسال پیام به گوشی کاربر، وی را از وقوع حادثه مطلع می­سازد. همچنین این سنسور را می‌توان در سناریوهای مختلف آسایشی و امنیتی استفاده نمود تا در هنگام عبور افراد از جلوی آن، دستورات گوناگون بر­حسب نیاز کاربر اجرا شود. به‌طور مثال هنگام وارد شدن به سرویس بهداشتی چراغ و هواکش ‌‌‌‌به‌صورت خودکار روشن شده و اسپیکر سقفی داخل سرویس موزیکی دلنشین را اجرا کند یا به هنگام تنظیم آن در مد امنیتی، به محض تشخیص حرکتی مشکوک آژیرها را به صدا در آورده و از طریق اپلیکیشن نصب شده بر روی موبایل، کاربر را از این خطر مطلع سازد.

فهرست