توپ های هوشمند

توپ های هوشمند با اینترنت اشیا
توپ های هوشمند بسکتبال Wilson x connected

توپ‌ های هوشمند بسکتبال تولیدشده توسط این شرکت تنها توپ‌ های هوشمند موجود در بازار لوازم ورزشی هوشمند نیستند اما به جرات می‌توان گفت شرکت Wilson ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی برای این توپ در نظر گرفته است که باعث شده این توپ هوشمند بسکتبال یک سر و گردن از توپ‌های مشابه به آن بالاتر باشد.

در این توپ‌ های هوشمند حسگرهایی تعبیه شده است که قادر به ذخیره اطلاعاتی مثل دامنه پرتاب و تعداد پرتاب‌های موفق هستند.

توپ‌های Wilson X Connected در دو سایز متفاوت با ۴ حالت انتخاب بازی تولید می‌شوند برای این توپ‌ها یک اپلیکیشن طراحی شده است که اطلاعات ذخیره شده توسط حسگرهای توپ به این اپلیکیشن ارسال می‌شود. متاسفانه باتری این توپ‌ها قابلیت شارژ مجدد را ندارند و اپلیکیشن این توپ‌ها فقط قابلیت نصب روی سیستم عامل iOS را دارد قرار است به زودی این مشکلات توسط شرکت Wilson برطرف شود.

توپ های هوشمند ورزشی Adidas Micoach

در داخل این توپ های هوشمند ورزشی سنسورها و حسگرهای زیادی تعبیه شده است که قادر به جمع‌آوری اطلاعات زیادی مثل شدت ضربه به توپ، مسافت طی شده توسط آن و اطلاعات دیگری هستند. این اطلاعات را می‌توانید با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

این توپ بیشتر برای استفاده در تیم‌های ورزشی مثل تیم فوتبال مناسب است و برای استفاده فردی چندان کاربردی ندارد. این توپ هوشمند مجهز به یک باتری قابل شارژ است که توسط کابل USB شارژ می‌شود.

توپ های هوشمند با اینترنت اشیا
توپ های هوشمند با اینترنت اشیا
توپ های هوشمندDribbleUp

کاربران برای شروع کار می‌بایست ابتدا اپلیکیشن را راه اندازی کنندگوشی هوشمند خود را بر روی یک پایه قرار دهند. سپس توپ را به گوشی نشان داده تا برنامه بتواند روی آن متمرکز شود.

این کاربران شروع به انجام یک سری تمرینات میکنند و از طریق نشانه‌های صوتی و تصویری و در زمان واقعی هدایت می‌شوند.

گوشی هوشمند همچنین می‌تواند به یک تلویزیون متصل شود که این کار آموزش در داخل خانه را برای آنها آسان‌تر می‌کند.

این تمرینات به سه دسته اصلی: شوت زدن، روپایی زدن و تمرینات فوتبال تقسیم می‌شوند. با پیشرفت مهارت‌های بازیکنان، تمرینات بیشتری برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

اپلیکیشن همراه پس از هر تمرین بازخورد آن، به علاوه نمرات و عملکرد فرد را ارائه می‌دهد.