فروشگاه های زنجیره ای هوشمند

فروشگاه های زنجیره ای هوشمند اینترنت اشیا

استفاده از تکنولوژی‌ های هوشمند در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای نه تنها باعث ساده‌سازی خواهد شد، بلکه اطلاعاتی را در اختیار مدیران خواهد گذاشت که باعث بهینه‌سازی در انبارداری، فروش و مدیریت مشتری مداری می‌شود و در نتیجه این بهینه‌سازی منجر به سوددهی بیشتر خواهد شد. ارزش واقعی اینترنت اشیا سازمانی در داده‌ها خلاصه می‌شود با پیشرفت‌ها و گسترش عظیمی که در پردازش و تحلیل انبوه داده‌ها در حال شکل‌گیری است. دیدگاه و افقی که از مجموعه داده‌های نشاءت گرفته از اینترنت اشیا وجود دارد، برای تصمیم‌گیرندگان سازمان‌ها ‌ارزش خواهد شد. این اطلاعات در حال حاضر توسط شرکت‌های تأسیساتی مورد استفاده قرارگرفته و از آن‌ها برای مدیریت منابع جهت بهینه‌سازی هزینه در مقابل سود به‌کارگیری می‌شود.

استراتژی‌های مدیریت چیندمان انبار در فروشگاه ها باید به گونه‌ ای باشند که مشتریان خواهان بیشتر آن محصولات باشند؛ مشتریان به شما نمی‌گویند چطور باید محصولاتتان را مدیریت کنید. درحالی‌که ترجیحات مصرفی و رفتار خرید مشتریان درباره نوع موجودی که باید در انبارتان نگهداری کنید و نحوه ارسال آن، شما را از این مسئله آگاه خواهد کرد. نحوه‌ بارگیری سریع محصولات از فروشگاه ، عدم وجود خطاهای عملیاتی و نداشتن تاخیر به هنگام ارسال سفارشات مشتریان از جمله مهم‌ترین خواسته‌های مشتریان است که می‌بایست به آن‌ها پرداخت.

فروشگاه های زنجیره ای هوشمند اینترنت اشیا

هر مجموعه می‌بایست به تعادل صحیحی بین بهره‌وری و مدیریت محصولات براساس سفارشات مشتری دست یابد و انبارداری به این شکل محقق نخواهد بود مگر با در اختیار داشتن اطلاعات و داده‌های تمیز و درلحظه‌ای که به صورت مکانیزه جمع‌آوری شده باشند؛ برای مثال، اگر شما محصولاتی دارید که مشتری‌ها آن را دوست دارند و سفارشاتی با نرخ بالا دریافت می‌کنید، پس شما باید عملیات‌های انبارداری این فضای مهم را به نحوی ساده‌سازی کنید که محصولات به طور کارآمد چیده شوند و سریعاً از محل چینش به کوتاه‌ترین شکل ممکن و بدون خطا بارگیری شوند و متوجه شوید که چه محصولاتی مورد پسند یا نیاز مشتریان است و آن محصولات به طور گزینشی در طول تایم ­های معین به شماره همراه مشتریان پیامک می­ شود و حتی این داده ­ها می ­توانند به یک تیم پزشکی هم متصل باشند و متوجه شوند کاربران با توجه به وضعیت سلامتی و سن خود و خانواده­‌شان چه کالاهایی را بیشتر خریداری می‌کنند که مناسب سبد غذایی آن‌ها نیست و چه مواد غذایی را کم‌تر خریداری می‌کنند.

حال از این طریق سفارشات مشتری‌ها با فرآیند سفارش‌گیری بهتری تأمین می‌گردد. برای ساماندهی این اطلاعات از انبارداری تا خرید و پس از خرید مشتریان، سیستم‌های مکانیزه‌ای همراه با هوش مصنوعی استفاده می ­شود. برای بهبود فروش و مزیت­ هایی که بر رقبای بازار خواهند داشت اطلاعات در لحظه‌ در اختیار مدیران قرار می­ گیرد. به علاوه، رویکرد مدیریت مشتری محوری را با خود به همراه دارد و سیستم، امکان رهگیری شفاف‌تری را برای مشتریان فراهم می‌سازد.