هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در صنعت ورزش

هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در صنعت ورزش

هوش مصنوعی و اینترنت اشیا قادر هستند در ترکیب با سیستم های سنسور عملکرد بازیکنان را تجزیه و تحلیل کنند و آمار دقیق مسابقه از جمله مواردی چون امتیاز، سرعت، مسافت طی شده، قدرت، درصد مالکیت و موارد دیگر، بسته به نوع ورزش را به صورت لحظه به لحظه گزارش دهد. یک مثال قابل توجه فناوری پیشرفته پردازش بصری است که همراه با پخش ویدئویی هوشمند و یک پلتفرم گرافیکی خلاق می باشد. این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی توپ ها را با دقت میلی متری ردیابی می کند و در بسیاری از ورزش ها و مسابقات از جمله تنیس ، فوتبال ، بیس بال و اسنوکر مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه های اینترنت اشیا می توانند در اندازه گیری عملکرد ، کارآیی و پیشرفت ، به ورزشکاران فردی کمک کنند. با جمع آوری این داده ها در یک بازه زمانی طولانی ، بازیکنان می توانند نقاط قوت و ضعف خود را بهتر بشناسند و از بازخورد داده محور برای ارتقاء سطح عملکرد خود استفاده کنند.

 تجهیزات پوشیدنی  هوشمند برای جمع آوری داده ها در مورد عملکرد و پیشرفت ورزشکاران است. فناوری های زیر بخش های اصلی ارتباط بین اینترنت اشیا و تجربه ورزشی هستند.

هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در صنعت ورزش

آنالیز اطلاعات و مثال هایی در این زمینه 

تاثیرات هوش مصنوعی در دنیای ورزش می تواند بسیار حائز اهمیت باشد ، به طوری که می تواند از آسیب دیدگی های احتمالی جلوگیری کند و همچنین رقابت های ورزشی را برای بینندگان جذاب سازد ، البته در زمینه های داوری نیز هوش مصنوعی می تواند از اشتباهات تاثیر گذار داوری جلوگیری کند ، اگر وارد دنیای ورزش شویم به این موضوع پی میبریم که تمامی ورزش ها دارای الگوریتم هندسی و همچنین تحلیلی می باشند ، و برای اینکه یک ورزشکار موفق شود که یک قهرمان خوب در رشته خود شود باید علم چگونگی رسیدن به اهداف ورزش خود را داشته باشد ، به طور مثال   در زمینه شطرنج ، در سال 1997 اولین پیروزی یک کامپیوتر در برابر قهرمان جهان رخ داد ، میتوان نتیجه گرفت که اگر هوش مصنوعی به صورت جامع وارد رشته های ورزشی شود ، شاهد جنگ غول ها خواهیم بود که از استراتژی های بسیار قوی ای استفاده میکنند

البته تمامی این استراتژی ها بستگی به میزان دقت ، سرعت و تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی مورد استفاده بستگی دارد. در واقع هوش مصنوعی یک مربی شخصی برای هر ورزشکار می باشد. تحلیلات ورزش امروزه را در نظر بگیرید ( در هر زمینه ورزشی اعم از فوتبال ، فوتسال ، بسکتبال و حتی رشته های رزمی ) ، سپس هوش مصنوعی را به این ترکیب اضافه نمایید ، نتیجه این ترکیب اینچنین است که داده های بسیار بزرگی به سرعت و با دقت تحلیل می شوند .  این دقیقا همان چیزی بود که باشگاه اتلتیکو مادرید در لالیگا از آن استفاده کرد تا استراتژی هایی که از طریق تجزیه و تحلیل های هوش مصنوعی بدست آمده بود استفاده کند ، مربیان تیم اتلتیکو مادرید در سال 2013-2014 از هوش مصنوعی استفاده کردند تا استراتژی های تیم های دیگر در لالیگا را به صورت دقیق و با جزئیات بررسی کنند.

روش کار باشگاه اتلتیکو مادرید در آن فصل به اینگونه بود که از یک کامپیوتر که دارای نرم افزار هوش مصنوعی بود استفاده کرد که میتوانست تمامی ویدیو های بازی ها را تماشا کند و بیش از سیصد هزار پاس شخصی بازیکنان را که در یک فصل انجام شده بود را ، تجزیه و تحلیل کند ، که اینکار برای یک انسان غیرممکن می باشد ، اما نه برای یک کامپیوتر مبتنی بر هوش مصنوعی .

در مقیاس بزرگتر آکادمی چلسی انگلیس به دنیای هوش مصنوعی وارد شده تا جزئیات بازی ها را به دقت نمایش دهد ، هدف این است که مربیان در نهایت این اطلاعات را به بازیکنان انتقال دهند ، بنابر این آن ها در تصمیم گیری های فصل دوم بهتر خواهند شد. با قابلیت های هوش مصنوعی برخی از مربیان شروع به کار کرده اند و از اینترنت اشیا و هوش مصنوعی به عنوان یک کمک مربی استفاده میکنند ، به این صورت که آن ها تحلیلات فردی خود را به سیستمی که از هوش مصنوعی پشتیبانی می کند می دهند و آن سیستم تجزیه و تحلیل هایی اعم از بکارگیری بازیکنانی که در آن بازی مورد نیاز هستند و همچنین تعویض های مفید و جایگزینی بازیکنان و ارنج ترکیب تیم را به مربی ارائه میدهد ، که این می تواند یک مربی را به سطوح بالاتر برساند اما باید بدانیم که هوش مصنوعی تنها برای مربیان نیست بلکه در زمینه ورزش در تمامی رشته ها ، هوش مصنوعی می تواند به ورزشکاران آن رشته کمک های بسزایی بکند ،

یکی از مهم ترین وظایف مربی یک تیم ورزشی، تماشای فیلم مسابقات مختلف و پیدا کردن نقاط ضعف و تکنیک های حریف است. این کار روند بسیار وقت گیری دارد و شرکت AISpotter اعلام کرده که در صدد توسعه فناوری هوش مصنوعی ورزشی برای بهبود آن است. این استارت آپ راه حل نوینی را با استفاده از هوش مصنوعی ورزشی و دید کامپیوتری روی ویدیوی مسابقات ایجاد کرده است. کار این استارت آپ در دانشگاه Oulu واقع در فنلاند شروع شده و سبک بازی های مختلف و بازیکن های گوناگون را مورد بررسی قرار داده است.هوش مصنوعی ورزشی توسعه داده شده توسط این استارت آپ می‌تواند یک خط زمانی مشخص را برای دیدن صحنه های مهم بازی، بر اساس حرکات مختلف بررسی کند. در نهایت، این سیستم می‌تواند موارد مختلف از نحوه بازی یک بازیکن خاص تا تاکتیک‌های تیمی را به طور مشخص از یک ویدیوی طولانی جدا کرده و آنها را در یک قالب نشان دهد.

هزینه درخواستی AISpotter برای تحلیل هر ویدیو 100 یورو است و تنها یک 1 ساعت زمان برای تحلیل نیاز دارد. این سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند موارد مهم یک ویدیوی طولانی را جدا کرده و یک کلیپ 10 دقیقه ای کاملا مفید را ارائه دهد.