پلتفرم اینترنت اشیا چیست؟

پلتفرم اینترنت اشیا چیست؟

پلتفرم اینترنت اشیا جزء حیاتی اکوسیستم اینترنت اشیا و بازار رو به رشدی است که انتظار می رود تا سال 2023 از مرز 22 میلیارد دلار فراتر رود. پلتفرم های اینترنت اشیا ارزش بسیار زیادی را برای مشاغل ارائه می دهند و به آن ها این امکان را می دهد که هزینه های توسعه را کاهش دهند ، روند راه اندازی را تسریع کرده و فرآیندها را ساده کنند. با این حال ، بسیاری از مردم هنوز در مورد اینکه یک پلتفرم اینترنت اشیا دقیقاً چیست ، چه کاری انجام می دهند و چه زمانی یک کسب و کار باید از آن استفاده کند ، اطلاعات زیادی ندارند.

بستر اینترنت اشیا دقیقاً چیست؟

برای درک اینکه پلتفرم اینترنت اشیا چیست ، ابتدا باید بدانید که در یک سیستم کامل اینترنت اشیا چه می گذرد

  • یک سیستم کامل اینترنت اشیا به سخت افزارها مانند حسگرها یا دستگاه ها نیاز دارد ، این سنسورها و دستگاه ها اطلاعات محیط را جمع آوری می کنند (به عنوان مثال سنسور رطوبت) یا در محیط کارهایی انجام می دهند (به عنوان مثال آبیاری محصولات زراعی).
  • یک سیستم اینترنت اشیا نیاز به اتصالاتی دارد ، سخت افزارها نیز به راهی برای انتقال همه این داده ها به ابر نیاز دارند (به عنوان مثال ارسال داده های رطوبت) یا راهی برای دریافت دستورات از ابر (به عنوان مثال آبیاری محصولات فعلی). این اتصالات می تواند تلفن همراه ، ماهواره یا WiFi باشد ، یا ممکن است به گزینه های اتصال جدیدتر و متمرکز بر اینترنت اشیا مانند LoRa نیاز داشته باشد.
  • یک سیستم کامل اینترنت اشیا به نرم افزار نیاز دارد، این نرم افزار در ابر میزبانی می شود و مسئول تجزیه و تحلیل داده هایی است که از سنسورها جمع آوری می شود و تصمیم گیری می کند (به عنوان مثال از اطلاعات رطوبت می داند که باران باریده است و سپس به سیستم آبیاری می گوید امروز روشن نشود).
  • در نهایت ، یک سیستم کامل اینترنت اشیا به رابط کاربری نیاز دارد، برای مفید بودن همه این موارد ، باید راهی برای تعامل کاربران با سیستم اینترنت اشیاء وجود داشته باشد (به عنوان مثال یک برنامه تحت وب با داشبورد که روند رطوبت را نشان می دهد و به کاربران اجازه می دهد تا سیستم های آبیاری را به صورت دستی روشن یا خاموش کنند).
پلتفرم اینترنت اشیا چیست؟

ارزش واقعی اینترنت اشیاء هنگامی است که با سیستم های تجاری موجود و جریان داده ها ادغام می شود و بسیار مهم است که همه این اجزای متفاوت به طور موثر و قابل کنترل به هم گره خورده باشند.

 اینترنت اشیا با ارائه ابزارها و قابلیت های داخلی، سرآغازی را در ایجاد سیستم های اینترنت اشیاء ایجاد می کنند ، یک پلتفرم اینترنت اشیا ارتباط ، جریان داده ، مدیریت دستگاه و عملکرد برنامه ها را تسهیل می کند. ، پلتفرم اینترنت اشیا با همه انواع سخت افزارها و گزینه های مختلف اتصال راهی را به وجود می آورد تا همه چیز با هم کار کنندو به حل مشکلات کمک می کند.

پلتفرم اینترنت اشیا چیست؟

پلتفرم اینترنت اشیا کمک میکند تا :

  • تمامی سخت افزار ها، مانند سنسورها و دستگاه ها به یکدیگر از طریق پلتفرم وصل شوند.
  • پروتکل های ارتباطی سخت افزاری و نرم افزاری مختلف را پردازش می کند.
  • ایجاد امنیت و احراز هویت برای دستگاه ها و کاربران
  • داده هایی که حسگرها و دستگاه ها جمع آوری کرده اند را تجزیه تحلیل می کند.
  • همه موارد فوق را با سیستم های تجاری و سایر خدمات ادغام می کند.

چه زمانی کسب و کار شما باید از پلتفرم اینترنت اشیا استفاده کند؟

پلتفرم اینترنت اشیا برای کمک به مشاغل بدون نیاز به هزینه اضافی و مدیریت تیم های متخصص در تمامی زمینه ها به کمک می آید برای مثال ، ممکن است کسب و کار شما در ساخت سخت افزار بسیار خوب عمل کند و تصمیم بگیرید که سخت افزار خود را “هوشمند” کنید. به جای اقدامات گران و زمان بر و استخدام توسعه دهندگان نرم افزار ، می توانید از یک پلتفرم اینترنت اشیا برای راه اندازی سریع و مقرون به صرفه تر استفاده کنید.

پلتفرم  اینترنت اشیا که باعث صرفه جویی در وقت شما می شود ، ممکن است هزینه بیشتری هم داشته باشد. اما همچنان از هزینه های بسیار پایین تر ، سود می برید. هرچه کمتر هزینه کنید ، باید کارهای بیشتری را به تنهایی انجام دهید ، که زمان می برد.

فهرست