اینترنت اشیا در جلوگیری از سیلاب

اینترنت اشیا در جلوگیری از سیلاب

سیلاب یکی از اصلی ترین بلایای طبیعی است که سالانه در کشور ما و سایر کشورها خسارات گسترده جانی و مالی را به همراه دارد. خسارت های روزافزونی که به خصوص در سال های اخیر به دلیل طغیان رودخانه ها، بیش از گذشته پیش بینی و هشدار به موقع سیلاب را ضروری می سازد. و بسیاری از مناطق ایران در برابر سیل به شدت آسیب‌پذیرند. به همین دلیل، فراهم کردن سیستم‌هایی برای جمع‌آوری  اطلاعات مربوط به میزان بارندگی و آب‌های سطحی در این مناطق، برای پیشگیری از آسیب‌های آن بسیار حیاتی است.پلتفرم اینترنت اشیا به کمک حسگرهای محیطی می توانند با پایش اطلاعات، جلوی خسارات بیشماری را بگیرند.

اینترنت اشیا در جلوگیری از سیلاب

با کمک پلتفرم اینترنت اشیا دستیابی به محیط زیست هوشمند دور از دسترس نخواهد بود. پلتفرم اینترنت اشیا به همراه مجموعه ای از حسگر ها به جمع آوری اطلاعات و ذخیره و پردازش آنها برای مدیریت بحران ها می پردازد. پیاده‌سازی سامانه‌های پیشگیری که به کمک تکنولوژی اینترنت اشیا و با سنسورهای دقیق اطلاعات لحظه‌ای را استخراج می‌کنند، نیاز به نیروی انسانی را برطرف می‌کند و در کاهش هزینه‌ها و خسارات تاثیر بسیاری دارد.

 ۸۵ درصد آب‌های سطحی و زیرزمینی با استفاده از سنسورهای نصب‌شده در مناطق مختلف، به‌طور پیوسته بررسی و اطلاعات لحظه‌ای به مرکز کنترل ارسال می‌شوند. با استفاده از این اطلاعات، علاوه بر مطالعه و پیش‌بینی روند تغییرات آب‌های سطحی و زیرزمینی می‌توان صدمات ناشی از سیل را نیز کاهش داد.با پلتفرم اینترنت اشیا اطلاعات دقیقی از میزان بارش،‌ آب‌های سطحی و زیرزمینی و جریان آب جمع‌آوری می شود. و با استفاده از این اطلاعات می‌توان احتمال وقوع سیل را ۱۲ تا ۴۸ ساعت قبل از وقوع آن پیش‌بینی کرد. از طرفی، در هنگام وقوع سیل، اطلاعات لحظه‌ای کمک بزرگی به مدیریت بحران می‌کند.

فهرست