فن آوری های هوشمند سلامت

فن آوری های هوشمند سلامت قادر به ضبط اطلاعات بهداشتی از سنسورها وذخیره سازی  اطلاعات است و آنها را به طور خودکار محاسبه می کند و توصیه های شخصی یا اعمال خودکار که از اطلاعات جمع آوری شده بدست آورده است را انجام خواهد داد.  در اینترنت اشیا تعداد زیادي حسگردرون ابزار و ماشین آلات مختلف دنیاي واقعی قرار میگیرد وبا طیف وسیعی از کاربردها مانند جمع آوري انواع اطلاعات زیست محیطی، فضانوردي،جغرافیایی، پزشکی و ….. میتوانند باهم تعامل داشته باشند درمان ازطریق اینترنت اشیا نوعی فناوري است که سنسورهاي بیسیم را در تجهیزات پزشکی تعبیه میکنندو آنها را به اینترنت مجهز و بیماران و کادر بیمارستان و تجهیزات را بهم متصل میکند تا انقلابی بسوي پزشکی مدرن شاهد باشیم

برترین بیمارستان های هوشمند دنیا

هوش مصنوعی (AI) در پزشکی

به‌ طور کلی هوش مصنوعی در مراقبت‌ های بهداشتی به استفاده از الگوریتم‌ های پیشرفته اشاره میکند، این الگوریتم‌ ها به این دلیل طراحی شده ‌اند که وظایف مشخصی را به شکل خودکار انجام دهند. وقتی که پزشکان، محققان و دانشمندان ، داده ها را وارد کامپیوترها می ‌کنند، این الگوریتم ‌ها می‌ توانند بازبینی کنند، مداخله انجام دهند و حتی پیشهاد هایی را برای حل مشکلات پیچیده پزشکی ارائه دهند. بسیاری از شرکت ‌های سلامت و تولید کننده دارویی هستند که از هوش مصنوعی در خط تولیدات‌ شان استفاده میکنند.

کشف و توسعه دارو فرایندی زمان ‌بر و پر هزینه ‌ای است، هوش مصنوعی می ‌تواند این فرایند و هزینه ‌ها را به شکل قابل‌ توجهی از طریق ارزیابی ساختارهای جدید کشف شده دارویی در شبیه‌ ساز های مجازی کاهش دهد. کار آزمایی بالینی یکی از انواع مطالعات پزشکی است که بر روی جمعیت ‌های انسانی انجام میشود.  بخش عمده این فرایند به‌ صورت آفلاین و بدون راه ‌حلی یکپارچه انجام میشود که به‌ عنوان مثال امکان دنبال کردن روند پیشرفت و گردآوری داده‌ ها را از بین می‌ برد. هوش مصنوعی کمک میکند بیماران مناسب برای انجام مطالعات پیدا و انتخاب شوند. همچنین در طراحی و مدیریت بهتر این مطالعات بالینی، هوش مصنوعی میتواند کمک شایانی داشته باشد.

فهرست