گجت هایی برای آتش نشانان

گجت های اینترنت اشیا برای آتش نشانان

گجت هایی برای آتش نشانان طراحی شده است که از جمله آن ها این دستگاه هوشمند ارزان قیمت است،که به اندازه یک دکمه است و توسط یک تیم بین‌المللی از دانشمندان دانشگاه‌های مک‌مستر، کالیفرنیا لس‌آنجلس و پراگ طراحی شده است.و عمدتاً از یک هواژل کربن نانوکامپوزیت جدید شاخته شده است. این دستگاه هوشمند نه تنها دمای تا ۳۰۰ درجه سانتیگراد را تحمل می‌کند، بلکه همچنین به عنوان یک ژنراتور الکتریکی عمل می‌کند. که می‌تواند نیروی مورد نیاز خود را از اصطکاک تولید شده حاصل از حرکت تأمین کند.

می‌توان این حسگر را در نقاطی مانند پوتین یا جیب روی بازوی لباس آتش‌نشانان قرار بگیرد، و مادامی که آتش‌نشان حرکت می‌کند جریان الکتریکی تولید کند.

از آنجایی که این حسگر مجهز به یک نانوآنتن است. قادر خواهد بود به طور مداوم به تیم بیرون از محل عملیات سیگنال بفرستد.

اگر حمل کننده این حسگر زمین‌گیر و به مدت طولانی متوقف شود، جریان و همچنین سیگنال نیز متوقف خواهد شد. این مسئله تیم عملیات را از وقوع یک حادثه باخبر می‌کند. و آنها می‌توانند به کمک آتش‌نشان گرفتار شده بشتابند.

لباس هوشمند آتش نشانان

لباس هوشمند امدادگر

از دیگر گجت هایی برای آتش نشانان می توان به لباس های هوشمند اشاره نمود ، این لباس هوشمند می تواند مواردی مثل ضربان قلب و علائم حیاتی را به کاربر اطلاع دهد .

آتش‌نشان‌ها می‌توانند از سنسور حرارتی آن استفاده کنند، یا  ماموران پلیس از دوربین‌های آن بهره ببرند.رنگ این لباس نیز به رسم اغلب لباس های امدادگران سبز فسفری شب رنگ است ، و حسگرهای هوشمند تعبیه شده روی آن قابل تعویض هستند، افزون بر این که این حسگرها قابلیت شارژ شدن با کابل USB را نیز دارند .

فهرست