CRM چیست؟
![CRM چیست؟](https://dmiot.ir/wp-content/uploads/2022/05/crm-1-1024x683.jpg)
CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتری میباشد و هدف آن است که ارتباط با مشتریان و نحوه پاسخ به نیازها و در خواستهای آنها به بهترین شکل مدیریت شود. که این امر باعث موفقیت روز افزون کسب و کارها خواهد شد.برای اکثر کسب و کارها، مشتریان مهمترین و ارزشمندترین دارایی آن ها است. اغلب شرکت ها در شروع کار، اطلاعات مشتریان را در مکانهای مختلفی مانند حافظه مدیر شرکت، فایل های کارشناس فروش، پوشه فاکتورهای حسابدار و غیره نگهداری میکنند. اما با رشد کسب و کار، ایجاد یک پایگاه مرکزی برای نگهداری این اطلاعات به سرعت به یکی از نیازهای اساسی تبدیل میشود.
![CRM چیست؟](https://dmiot.ir/wp-content/uploads/2022/05/ZOHO-V1-API-To-V2-API-Migration.png)
CRM اطلاعات مخاطبین مانند ایمیل و شماره تلفن را ثبت میکند. همچنین می تواند به طور خودکار از اطلاعاتی مانند اخبار اخیر در مورد فعالیت شرکت استفاده کند و اطلاعاتی نظیر تنظیمات شخصی مشتری را در رکورد ارتباطات ذخیره کند. CRM این اطلاعات را سازماندهی میکند و به شما یک رکورد کامل از افراد و شرکت ها ارائه میدهد تا بتوانید رابطه خود را با مشتریان در طول زمان پیگیری کنید. در واقع CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری با ایجاد یک دید 360 درجه از مشتری و ارائه تمام اطلاعات مورد نیاز، تعامل با مشتریان را بهبود میبخشد.
![CRM چیست؟](https://dmiot.ir/wp-content/uploads/2022/05/free-crm.jpg)