کفپوش ورزشی هوشمند

کفپوش ورزشی هوشمند

کفپوش‌ های ورزشی هوشمند تعاملی بخشی از نسل نوین تجهیزات باشگاهی در دنیا به حساب می‌آیند. در طرح حاضر کفپوش‌هایی به صورت بلوک‌هایی شماره‌گذاری شده (همراه با چراغ‌های LED در کنار یک‌دیگر به‌صورت پازلی قرار می‌گیرد و تشکیل یک شبکه یکپارچه را خواهد داد. در زیرساختار هر بلوک سنسورهای حساس به فشار نصب شده است؛ به‌طوری‌که به محض تماس با این کف‌پوش از خود واکنش نشان می‌دهند.

کفپوش و دیوارپوش هوشمند توسط یک اپلیکیش بر روی تبلت یا سیستم‌های مرکزی باشگاه‌ها نصب می‌شود و مربی می‌تواند انواع پروتکل‌های تمرینی را در این سیستم طرح‌ریزی و بر اساس ارزیابی که می‌خواهد از ورزشکاران و جامعه هدف داشته باشد، تست‌های مورد نظر را طراحی کند.

کفپوش هوشمند ورزشی

بر اساس این سیستم ورزشکاران طبق پروتکل‌های طراحی شده تمرین می‌کنند و سیستم نحوه عملکرد آن‌ها را به صورت روزانه، ماهانه و سالانه مورد ارزیابی قرار می‌دهد و این سیستم می‌تواند کاملا حرکات ورزشکار را مانیتور کند.این کفپوش هوشمند هم برای ورزشکاران عادی و حرفه‌ای، هم برای کودکان، هم برای سالمندان و هم برای افراد با نیازهای ویژه قابل استفاده خواهد بود. از جمله مزایای آن به موارد ذیل می‌توان اشاره نمود:

1- کنترل کامل مربیان بر تمرینات و وضعیت ورزشکاران از طریق سکوی اینترنت اشیا

2- ارائه تنوع وسیعی از حرکات جذاب و نوآورانه برای لذت بردن حداکثری از فعالیت بدنی

3- بهبود یادگیری الگوهای حرکتی هدفمند برای کودکان

4- پروتکل‌های تمرینی ویژه برای حفظ تعادل و توان‌بخشی سالمندان

به کمک این تجهیزات هوشمند سطح یک باشگاه ورزشی به لحاظ عملکردی بسیار ارتقا می‌یابد و به تبع آن مشتریان باشگاه بسیار افزایش می‌یابد.از این کفپوش‌ ها در حوزه‌های توانبخشی، فیتنس عمومی و باشگاه‌هایی که به صورت تخصصی ورزشی را دنبال می کنند، می‌توان استفاده کرد.